به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، علی لاریجانی با تسلیت شهادت آیت​الله بهشتی و یاران بی وفایش، به تشریح حادثه هفتم تیر پرداخت و گفت: امام (ره) در شهادت این عزیزان فرمود: من از مظلومیت دکتر بهشتی متاسفم. این مظلومیت را چه کسانی ایجاد کردند؟ شهید بهشتی که شاگرد امام و از رهبران صدر انقلاب بود، در سه مسیر سامان دهی قوه قضایی، ساماندهی حزب جمهوری اسلامی و اداره کشور به خاطر مصائب بنی​صدر فعال و موفق بود.
وی با بیان اینکه شهید بهشتی تمام وقت خود را صرف این امور می​کرد از برخی عناصر داخلی یاد کرد که به جای همراهی با او به تخریب او می​پرداختند. تخریب​هایی که فقط از سوی دشمنان خارجی و منافقین و گروه​های معاند نبود. مظلومیت وی این بود که برخی اعضای حزب جمهوری اسلامی همچون بنی​صدر به او می​تاختند و قوه قضاییه تحت مدیریت وی را انحصارطلب می خواندند. در چنین شرایطی عده​ای از روحانیون و سیاسیون با تحلیل غلط با بنی​صدر همراهی می​کردند. آنها شخصیت این مرد بزرگ را ترور و بعد او را ترور فیزیکی کردند.
لاریجانی با اشاره به اینکه در آن زمان در صداوسیما بوده است، یادآورشد که بنی​صدر به او نیز اهانت​هایی کرده است. بنی​صدر دیگران را انحصارطلب می​خواند و خود را مردمی می​خواند که با هیچ گروه و حزبی همراهی ندارد ولی پس از ریاست جمهوری برای خودش حزب و گروهی را تشکیل داد. برخی کسانی که این روزها خدمات خوبی دارند، در آن زمان از بنی​صدر حمایت می​کردند ولی بعدها فهمیدند که او چه کسی بوده است.

رئیس مجلس در مورد حقوق و مسکن نمایندگان اظهار داشت : هیچ یک از نمایندگان توقعی جز یک زندگی ساده ندارند و برخی جوسازی​های نامسئولانه در مورد نمایندگان جز دروغ و تهمت نبود. حقوق نمایندگان گاهی کمتر از حقوق کارمندان دولت است و اکثرا در تهران منزلی ندارند. باید در توجه به اظهارات رهبر انقلاب بکوشیم و با روحیه مجاهدانه مسئولیت را بپذیریم و در راه خدمت به مردم شب و روز نشناسیم.