مجلس بر حسن اجرای مولدسازی نظارت می کند

 محمدمهدی زاهدی عنوان کرد: در اینکه طرح مولدسازی ایده خوبی است، شکی نیست اما آنچه جای نگرانی دارد، شیوه عمل و آیین نامه اجرایی آن است که باید مراقبت‌های لازم نسبت به آن صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از ساختمان‌ها و املاک وقف شده یا حتی بذل و بخشش شده به نیت تبدیل بنا به مدرسه، مراکز درمانی و کار خیر بوده است، لذا دولت در این موارد نباید ورود کند و املاک وقفی و خیرساز را که برای افراد خیر باقیات و صالحات دارد به معرض فروش بگذارد.

وی تأکید کرد: اگر قرار است اقدامی انجام شود، می‌توان با تبدیل به احسن کردن ملک به نام و اسم خیر آن هم با کسب رضایت فرد در صورت حیات و در غیر این صورت با رضایت وُراث و متولیان اقداماتی انجام شود.

زاهدی با یادآوری اینکه ما سابقه خوبی در اجرای اصل 44 قانون اساسی نداشتیم و فسادهای زیادی در این حوزه رخ داده است، گفت: تیم 7 نفره تعیین شده باید به شدت مراقبت کنند که در این واگذاری‌ها فسادی ایجاد نشود.

مجلس بر حسن اجرای مولدسازی نظارت می کند

درآمد طرح مولدسازی نباید صرف هزینه‌های جاری شود

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: از سوی دیگر درآمد حاصل از طرح مولدسازی نباید صرف هزینه حقوق و دستمزد و بودجه جاری شود چراکه همانطور که از عنوان این طرح مشخص است، اعتبارات حاصله باید صرف مولدسازی، تولید، اشتغال، کارآفرینی و افزایش سرمایه شود؛ درحالیکه برخی اظهارنظرها حاکی از این بوده که 50 درصد درآمدهای حاصله می‌‎تواند در همان دستگاه برای رفع مسائل و مشکلات دستگاه هزینه شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مجلس نیز همواره نقش نظارتی خود را بر مسائل اجرایی کشور خواهد داشت و بر نحوه اجرای طرح مولدسازی نیز نظارت دارد.