دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال ضربه زدن به ایران است

عباس مقتدایی ، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به تلاش اپوزیسیون و مخالفان جمهوری اسلامی ایران برای ضربه به نظام با استفاده از ضعف مدیریت اقتصادی دولت بیان کرد:  یکی از نکاتی که باید به‌طور ویژه به آن توجه داشته باشیم تحرکاتی است که درماه‌های اخیر در ادامه تلاش‌های نافرجام سال‌های گذشته انجام‌شده است.

مقتدایی ادامه داد: خارج نشینان مخالف نظام اسلامی با تمام ابزارها و امکاناتی که در اختیار داشتند و به‌کارگیری تمام توانمندی‌های خود تلاش کردند تا این‌گونه وانمود کنند که آن‌ها پیروز شدند و نظام اسلامی شکست‌خورده و دیگر موردحمایت مردم نیست.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: این در حالی است که به‌سرعت در داخل مردم با ابتکارات مثال‌زدنی خود به‌سرعت جلوی چنین القائاتی را گرفتند اما واقعیت آن است که خارج نشینان و رسانه‌های اجاره‌ای آنان و کارهای عاریتی رسانه‌ای که اکنون در حال بهره‌گیری از آن هستند به دنبال آن است تا حداقل با شیب ملایم‌تری سقوط کند.

او گفت: عدم توفیق آنان مشهود شده است و دروغ‌گویی آنان نیز واضح است. اما اکنون بار دیگر تلاش می‌کنند با حمایت دست‌های پشت پرده‌ای که از آنان حمایت می‌کرد مثل رژیم اشغالگر قدس یا برخی دولتمردان و کشورهای اروپایی این‌گونه وانمود کنند که همچنان نابه سامانی‌ها وجود دارد.

مقتدایی معتقد است: این موضوع دست‌مایه آنان برای تلاش است و در این مرحله از ارز و دلار و جنگ اقتصادی و مالی بهره‌گیری می‌کنند. نظام اسلامی به دنبال آن است تا این آخرین حربه آنان را نیز کند و خنثی نماید.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: البته واقعیت آن است که بخشی از سو مدیریت‌ها و برخی از ناکارآمدی‌ها در عرصه برنامه‌ریزی همچنان وجود دارد.

دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال ضربه زدن به ایران است

این نماینده مجلس افزود: دولت رئیسی اکنون پشتوانه مردمی خود را باید با بهبود وضعیت مدیریتی و معیشتی ارتقا بخشد و سرمایه اجتماعی نظام و کشور را بهتر کند. این مهم مگر باتدبیر و دوراندیشی‌های افزون‌تر و مدیریت کارآمدتر و انجام ابتکاراتی که بتواند ما را به‌صورت جهشی به‌پیش ببرد ممکن نخواهد بود.

مقتدایی در انتها مطرح کرد: ابتکار اخیر مجلس و دولت در برگزاری جلسه مشترک و دستیابی به راه‌هایی که ارکان مختلف نظام با یکدیگر همکاری کنند به‌عنوان یک موضوع مؤثر ارزیابی می‌شود و امیدوار هستیم که در هفته‌ها و ماه‌های آینده آرامش مطلوب در جامعه ایجاد شود. تیر دشمن به سنگ خورده است و ملت حاضر درصحنه و مدیریت‌ها در حال ترمیم و راه‌های جدیدی پیش روی جمهوری اسلامی بازخواهد شد.