راه‌های فعلی مدیریت ارز، نتیجه متفاوتی نخواهد داشت

جعفر راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز مورد نحوه مدیریت اقتصادی دولت و افزایش قیمت‌ها در مدت اخیر بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت با دولتمردان در مجلس جلسه‌ای برای شنیدن توضیحات و علل وضعیت فعلی اقتصاد و افزایش نرخ دلار و بی‌ثباتی قیمت‌ها داشتیم.

وی افزود: یکی از دلایلی که نقش بسیار پررنگی در افزایش قیمت دلار دارد، نبود برنامه مستمر و به‌نوعی عملیات دستور و تأثیر جنگ روانی در اقتصاد است. چند ماهی است که مخالفان جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از هیچ تلاشی کم نمی‌گذارند و قصد دارند هر طور شده شرایط اجتماعی و اقتصادی را بی‌ثبات کنند.

راستی گفت: لذا نقش تشویش‌های رسانه‌ای، جنگ روانی و رسانه‌های اجاره‌ای اپوزیسیون کشورمان در وضعیت فعلی بسیار پررنگ است. بااین‌حال در همان روز جلسه نیز عنوان شد که دولت باید برنامه مستمری را برای پیش‌بینی پذیر کردن نرخ دلار ارائه دهد.

نماینده مردم شبستر در مجلس ادامه داد: رسیدن به یک راهکار برای مدیریت بازار ارز و سایر بازارهای اقتصادی مستلزم هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس، کمیسیون‌های تخصصی مربوطه، کارشناسان و صاحب‌نظران و اساتید اقتصادی است. این نشست‌ها باید چندین بار پشت سر هم انجام شود تا درنهایت به یک جمع‌بندی برای به دست گرفتن فرمان دلار برسیم.

راه‌های فعلی مدیریت ارز، نتیجه متفاوتی نخواهد داشت

وی در انتها اظهار داشت: زمانی که چنین رشد قیمتی را در ارز و سایر بازارهای مالی شاهد هستیم نشان می‌دهد که ناهماهنگی و خلأ وجود دارد که جز باهم‌اندیشی و جلسات فوری و سریع و متعدد رفع نمی‌شود. چراکه اگر دولت بخواهد بازهم به رویه گذشته و فعلی پیش برود نتیجه متفاوتی راه شاهد نخواهیم بود.