رئیس جمهور: ذخایر ارزی کشور نگران کننده نیست

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز در اجتماع مردم بوشهر در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس اظهار داشت: شهدا کسانی هستند که با اخلاص از این وطن دفاع کردند؛ امنیت امروز خود را مرهون شهدا و مرهون امام و رهبری و ایثار ایثارگران و جانبازی جانبازان و اخلاص مردم هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن نمی خواهد ملت ایران مستقل و آزاد و با اراده و انسجام زندگی کند گفت: از اول جمهوری اسلامی که مردم انقلاب کردند دشمنان می خواستند با تحریم های ظالمانه حرکت مردم را متوقف کنند.

رئیسی بیان داشت: جنگ ترکیبی دشمن را در چند ماه اخیر همه دیدند و با استفاده از تجریبات گذشته تصور کردند با اغتشاش و آشوب می توانند حرکت مردم را متوقف کنند و فکر کردند که ملت ایران مثل دیگر کشورها است؛ دشمن توطئه و فتنه کرد و اغتشاشات خیابانی و بعد اغتشاشات ارزی ایجاد کرد. ذخایر ارزی در کشور به برکت کار شبانه روزی و تولید به هیچ وجه نگران کننده نیست و دشمن فتنه ارزی را پیش گرفته است که مردم فتنه التهابات ارزی را هم ناکام خواهند گذاشت.

رئیس جمهور با اشاره به برخی پیشرفت های صورت گرفته در کشور در موضوعات مختلف عنوان کرد: فاز ۱۴ با سرمایه گذاری بیش از ۲ میلیارد دلار که به طور کامل ایرانی است توسط متخصصین همین سرزمین راه اندازی شد. 

وی تصریح کرد: فاز ۱۱ نیز به زودی به بهره برداری می رسد و رشد تولید ما در کشور با مثبت ۵ است با آنکه دشمن به دنبال توقف تجارت ما با دیگر کشورها بود اما ۴۰ درصد افزایش تجارت داشتیم.

رئیسی با بیان اینکه عضویت در سازمان شانگهای ارتباط ما را با تمامی زیر ساخت ها فراهم کرد، گفت: دشمن با ایجاد التهاب و هیجانات در بازار به دنبال آن بود که اختلال صورت بگیرد و ایجاد اغتشاش کنند.

رئیسی گفت: دشمن با شایعه به دنبال جوسازی و فتنه گری است و مردم آن ها را در خیابان ها ناکام گذاشتند و در موضوع ارز نیز ناکام خواهند بود. 

رئیس جمهور گفت: بر خلاف تصورات دشمن که گمان می کرد رشد اقتصادی کشور منفی است اما امروز می‌بینیم رشد سرمایه گذاری در کشور بالا است و پیشرفت این سرزمین متوقف نخواهد شد.

رئیس جمهور گفت: امروز تلاش ما برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است و بر اساس آمارها درصدد رفع بیکاری با راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل هستیم تا شاهد رشد اشتغال باشیم، اما این برنامه ها کفایت نمی کند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت این کشور با توطئه‌ها و فتنه‌ها متوقف نخواهد شد افزود: برخی دنبال آن هستند که مردم را ناامید کنند ولی رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند امروز مهمترین نکته در جامعه ما به ویژه در بین جامعه امید و امیدآفرینی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر کسی در جامعه امیدآفرینی کند در مسیر راهبرد انقلاب اسلامی حرکت می‌کند اظهار داشت: هر کسی دنبال یاس و ناامیدی در جامعه باشد در مسیر راهبرد دشمن حرکت می‌کند. 

رئیسی تصریح کرد: استان بوشهر اقتصاد دریا، انرژی و گردشگری دارد و نباید جوانان این استان بیکار باشند، تمام تلاشمان را خواهیم کرد و از تمامی ظرفیت ها برای توسعه بهره خواهیم برد.

وی گفت: ۷۰۰ هکتار زمین به صورت قطعی واگذار شده است و ۶۰۰ هکتار نیز برای پرورش میگو کسانی که آماده‌اند، واگذار می شود. 

رئیسی بیان کرد: ۳۵ میلیون متر مکعب آب از طریق آبشیرین کن به آب شرب اضافه می‌شود که با این اقدام مشکل آبی بوشهر رفع خواهد شد. موضوع مشکل آب دشتستان و جم نیز بر اساس اقدامات صورت گرفته در این سفر به سامان خواهد رسید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه موضوع مسکن برای ما اهمیت دارد، گفت: برای راه آهن بوشهر ۱.۲ میلیون دلار مصوب شده است و البته کار خوب پیش نمی رود و در این سفر به جد در دستور کار خواهد گرفت.

رئیسی با تاکید بر انجام مسئولیت های اجتماعی شرکت های نفتی گفت: وزارت نفت و شرکت ملی نفت در این استان از گنجینه های ملی استفاده می کند و تمامی این شرکت ها باید سهم اجتماعی خود را برای توسعه یافتگی استان پرداخت کنند و در رفع مشکلات مردم استفاده شود.