کنایه کاردار ایران در لندن به دولت انگلیس

سیدمهدی حسینی متین کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن در پی توئیت مداخله جویانه «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران درباره مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان دختر در ایران در توئیتر نوشت: براساس گزارش‌ها از ابتدای جنگ در اوکراین در یک سال گذشته تاکنون، تعداد زیادی از سربازان انگلیسی به اوکراین اعزام شده و کشته شده‌اند. آمار متفاوتی از منابع روسی و انگلیسی نقل شده است، ولی هنوز توسط مقامات رسمی تایید نشده است.

وی افزود: فرض بر این است که مردم در بریتانیا این حق را دارند که از این موضوع مطلع باشند و در جریان آن قرار بگیرند.

گفتنی است سایمون شرکلیف سفیر انگلیس در تهران در توئیتی مداخله جویانه درباره مسمومیت‌های مشکوک در مدارس ایرانی با پدران و مادران ایرانی ابراز همدردی کرده است.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) در واکنش به مداخله‌جویی‌های غربی‌ها در پی مسمومیت مشکوک در برخی مدارس ایرانی، نسبت به سوءاستفاده از موضوعات انسانی برای تحقق اهداف سیاسی هشدار داد.

وی گفت: پیگیری و ریشه یابی هر چه سریع‌تر موضوع و اطلاع رسانی مستند و مستمر از نتایج آن جهت رفع نگرانی خانواده‌ها و پاسخگو کردن عاملان و مسببان این حادثه، از اولویت‌های فوری دولت جمهوری اسلامی ایران است و دستگاه‌های مسؤول نیز با جدیت و دقت در حال بررسی و تکمیل تحقیقات هستند. دولت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری دلایل و مسببان این رخداد مشکوک، ذره‌ای تردید و تعلل نخواهد کرد، در عین حال واکنش عجولانه،  عجیب و نمایشی مقامات برخی کشورها در این رابطه، در استمرار مواضع سیاسی مداخله جویانه آنها در ماه‌های اخیر و توأم با اهداف سیاسی ارزیابی شده و نسبت به سوءاستفاده از موضوعات انسانی برای تحقق اهداف سیاسی هشدار می‌دهیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (جمعه) ۱۲ اسفند ماه در واکنش به مداخله‌جو‌یی‌های برخی مقامات غربی درباره مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان دختر ایرانی در توئیتر نوشت: واکنش مداخله‌آمیز برخی مقامات غربی به موضوع مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان عزیز دختر ایرانی، تداوم جنگ ترکیبی دشمن است. دستگاه‌های ذیربط کشور در حال پیگیری جدی و بررسی دقیق ابعاد آن هستند. ملت بزرگ ایران اشک تمساح را به خوبی می‌شناسد!