انتظار داریم ایران به توافقات خود با آژانس پایبند باشد

ند پرایس ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به توافقات اخیر میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر اخیر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران واکنش نشان داد.

 

به گزارش الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: "انتظار داریم ایران به تمام گام هایی که در توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی تعهد داده پایبند باشد‌".

ند پرایس که در کنفرانسی مطبوعاتی صحبت می کرد، همچنین به موضوع بدحال شدن دانش‌آموزان در چند مدرسه اشاره کرد و مدعی شد که گزارش‌ها درباره دختران مدرسه‌ای در ایران نگران‌کننده است و عاملان آن باید مجازات شوند.

او همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سفر غیرقانونی چند روز پیش مارک میلی، رئیس ستاد کل ارتش این کشور به سوریه مدعی شد: "ژنرال مارک میلی در سفر به سوریه فقط با سربازان آمریکایی دیدار کرد".

ند پرایس در ادامه به موضوع دیدار لغو شده وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه چین پرداخت و توضیح داد: "بلینکن زمانی با همتای چینی خود دیدار خواهد کرد که شرایط مهیا باشد".

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با تحولات اخیر در تونس نیز گفت: "ما عمیقاً از اظهارات رئیس جمهور تونس در مورد مهاجران و گزارش‌های مربوط به بازداشت های خودسرانه نگران هستیم. ما از مقامات تونس می خواهیم که به تعهدات خود برای حمایت از حقوق پناهندگان، پناهجویان و مهاجران عمل کنند".

انتظار داریم ایران به توافقات خود با آژانس پایبند باشد

او درپایان بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و تنش زایی های شهرک نشینان علیه مردم فلسطین بر پایبندی به توافقات صورت گرفته در نشست عقبه تاکید کرد و گفت: "طرف های فلسطینی و اسرائیلی باید به تعهدات نشست عقبه برای بازگرداندن آرامش و کاهش تنش ها پایبند باشند".