بحرین: به بازگشایی سفارت‌ و از سرگیری پروازها به ایران اهتمام داریم

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از  منابع آگاه خود گزارش داد که هم‌اکنون مذاکراتی بین ایران و بحرین به منظور از سرگیری روابط بین دو کشور انجام می‌شود.

به گفته این منابع، مذاکرات دو طرفه، دو جانبه و بدون وساطت تا این لحظه بوده است و پیش بینی می‌شود که نتایج این مذاکرات در آینده نزدیک در صورت توافق بر همه مسائل مورد اختلاف اعلام شود.

ممدوح الصالح، نماینده پارلمان بحرین در این ارتباط به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که هیئتی که اخیرا از ایران وارد بحرین شده، دیدارهایی با مقامات این کشور داشته است و در دیداری که هیئت پارلمانی ایرانی با طرف بحرینی داشته، دو طرف بر تمایل خود مبنی بر کشوده شدن افق‌های جدیدی از همکاری در روابط دو کشور تأکید کردند.

ممدوح صالح همچنین گفت که در آینده نزدیک ابتکارهایی به منظور حل مشکلات و مسائل مربوطه بین دو کشور ارائه شده است.

این مقام بحرینی گفته است که کشورش همواره خواستار عدم مداخله در امور داخلی همه کشورهای عربی بوده است. او در پاسخ به این سؤال که مذاکرات با ایران در چه مرحله‌ای است، گفت: «تلاش‌های خیرخواهی برای بازگشت روابط صورت می‌گیرد و بدون شک در آینده نزدیک نتایج مثبت این مذاکرات دیده خواهد شد.»

ممدوح صالح با بیان اینکه بحرین به روابط خود با همسایگان بر اساس برادری و التزام به عدم مداخله اولویت می‌دهد، گفت که منامه به بازگشایی سفارت خود در ایران و همچنین از سرگیری پروازها بین دو کشور اهتمام می‌ورزد.

روابط بحرین با ایران به دنبال قطع روابط عربستان سعودی با تهران قطع شد و از جمله این هفته که دو کشور بر احیای این روابط به توافق رسیدند، زمزمه از سرگیری روابط بین منامه و تهران نیز به گوش میرسد؛ چرا که سیاست‌های بحرین در قبال ایران هم راستا با سیاست‌های عربستان سعودی است.

بحرین به بازگشایی سفارت‌ و از سرگیری پروازها به ایران اهتمام داریم

همزمان با این توافق، «عباس گلرو»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به سفر خود برای شرکت در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی در توئیتی نوشت: برای شرکت در اجلاسیه 146 مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در بحرین، وارد منامه شدیم و "ممدوح عباس الصالح"، عضو مجلس بحرین در فرودگاه به گرمی از هیئت جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان این هفته بعد از اعلام توافق بین ایران و عربستان سعودی گفت که خوشبختانه فضای مثبتی بعد از این توافق برمنطقه حاکم شده و امیدواریم این فضا و تحولات مثبت با سایر کشورهای منطقه نیز ایجاد شود.