ایران در امور عراق دخالت نمی کند

«محمد شیاع السودانی » نخست وزیر عراق که به اقلیم کردستان سفر کرده است، صبح امروز سه شنبه پس از سفر به اربیل وارد سلیمانیه شد و مورد استقبال «بافل طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر عراق ضمن سخنرانی در کنفرانس سلیمانیه ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک و تأکید بر نقش بزرگ بغداد در نزدیک کردن دیدگاه‌های تهران و ریاض به یکدیگر گفت: ایران در امور داخلی عراق دخالت نمی‌کند و ما هرگز نمی‌پذیریم که خاک عراق نقطه شروعی برای تهدید کشورهای همسایه باشد. ما با ایران روابط مثبت و شراکت داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عراق از شراکت پایدار با کشورها و ملت‌های دوست استقبال می‌کند، خطاب به کشورهای غربی گفت: عراق در محوربندی علیه کشورهای منطقه شرکت نخواهد کرد. غرب باید اوضاع عراق را مبنی بر اینکه یک کشور با ادیان و اقوام مختلف است را درک کند. عراق باید از نزاع‌ها و درگیری‌ها دور باشد و همه به حاکمیت ملی آن احترام بگذارند.

ایران در امور عراق دخالت نمی کند

السودانی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز رضایت از نتایج سفرش به اقلیم کردستان گفت: عراق به نیابت از همه جهان با داعش و گروه‌های تکفیری مبارزه کرد. عراق تجزیه پذیر نیست و قدرت عراق از قانون اساسس نشأت می‌گیرد.