دولت دنبال تنش‌زدایی با کشورهای منطقه است

یعقوب رضازاد ه درباره توافق ایران و عربستان ، گفت: دیدار شمخانی و مقامات عربستان با میانجی‌گری چین منجر به توافق میان ایران و عربستان شد و افق خوبی برای آینده روابط سیاسی در منطقه خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در عمل نشان داده به دنبال تنش زدایی است، اظهار داشت: سفر شمخانی به امارات می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد، چرا که ما با امارات مرزهای آبی گسترده‌ای داریم. روابط ایران و امارات در سال‌های گذشته متأسفانه خوب نبود و رو به تیرگی رفت و باید اختلافات از بین برود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به نقش اقتصادی امارات و از آنجایی که امارات یکی از صادرکنندگان مهم نفت و انرژی است و ارتباطات خوبی هم با کشورهای اروپایی دارد، به نظر می‌رسد تقویت ارتباط ایران و امارات می‌تواند برای ما مفید باشد. البته امارات هم نیاز دارد که روابطش را با ایران توسعه دهد.

دولت دنبال تنش‌زدایی با کشورهای منطقه است

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چقدر روابط اقتصادی ما با دنیا به ویژه کشورهای منطقه خوب و گسترده باشد، می‌تواند موجب شکوفایی اقتصادی کشورمان در سال ۱۴۰۲ آینده شود. تقویت روابط سیاسی ما با کشورهای عربی و منطقه، تقویت روابط اقتصادی با آن‌ها را هم به همراه دارد و در خنثی سازی تحریم‌ها اثر زیادی دارد.

رضازاده با بیان اینکه ایران کشوری باثبات است و کشورهای عربی و منطقه هم نیازمند توسعه روابط با کشورمان هستند، گفت: سفر شمخانی به امارات مکمل توافق ایران و عربستان است و با هدف تنش‌زدایی و رفع کدورت‌های کشورهای منطقه است.