رئیس امارات متحده عربی خطاب به شمخانی چه گفت؟

دریابان « علی شمخانی » نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات امارات به ابوظبی سفر کرده، با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت این کشور دیدار کرد.

رئیس امارات متحده عربی در دیدار با شمخانی گفت: امارات آماده رفع سوء تفاهم‌ها و ارتقای روابط دوجانبه با ایران در همه زمینه‌ها به بالاترین سطوح است.

محمد بن زاید در این دیدار گفت: امیدواریم سفر دریابان شمخانی صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات بگشاید.

شمخانی نیز در این دیدار تصریح کرد: ایران و امارات می‌توانند گام‌های بلندی در جهت گسترش روابط و تقویت دیپلماسی همسایگی بردارند.

شمخانی همچنین در دیدار با همتای اماراتی خود با تاکید بر راهبرد تغییر ناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی‌ ایران در زمینه همکاری همه جانبه، مستمر و سازنده با همسایگان اظهار داشت: برای برون رفت از چالش‌های موجود که تداوم آن به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست باید همکاری و هم‌گرایی جایگزین خصومت و واگرایی شود.

شمخانی وجود اختلاف و بی اعتمادی میان کشورهای حوزه استراتژیک خلیج فارس را مانعی جدی برای توسعه اقتصادی منطقه و خواست دشمنان فرامنطقه‌ای عنوان کرد و گفت: باید با گفتگو و تعامل و گسترش همکاری‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی ضمن جلوگیری ایفای نقش غیر سازنده بیگانگان، برای افزایش امنیت، آرامش و رفاه مردم منطقه تلاش کنیم.