حسینی: آمریکایی‌ها از سر استیصال می‌گویند دنبال براندازی در ایران نیستند

« سیدمحمد حسینی » در خصوص توفیقات جمهوری اسلامی در عرصه سیاست خارجی برای مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب به سرکردگی آمریکا ، به تلاش‌های سردمداران کاخ سفید برای پیشبرد و شکل‌گیری انقلاب‌های رنگین در دنیا اشاره و تصریح کرد: ایالات متحده نه تنها در غرب آسیا، بلکه در هر جای دنیا که احساس کرده می‌تواند هیأت‌ حاکمه آن کشورها را به نفع خود تغییر دهد، ورود کرده و انقلاب‌های رنگین در اوکراین، قرقیزستان و گرجستان در همین مسیر بوده و کسانی را به قدرت رسانده که تامین کننده منافع آمریکا باشند.

وی ادامه داد: سردمداران کاخ سفید حتی در امریکای لاتین هم همین سیاست را دنبال کرده‌اند که در مواردی ناکام مانده است؛ از جمله در ونزوئلا و اخیراً هم در برزیل که داسیلوا از مخالفان سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا رئیس‌جمهور شد، در حالی که رئیس‌جمهور قبلی خود را ترامپ آمریکای جنوبی می‌دانست!

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یادآور شد: در ایران هم در سال ۸۸ با بهره‌گیری از فضای مجازی به بهانه تقلب در انتخابات، به دنبال انقلاب رنگین بودند ولی مردم ایران آگاه‌تر از آن بودند که تحت‌تأثیر تبلیغات قرار گیرند و با درایت رهبری ناکام ماندند.

حسینی افزود: سردمداران آمریکا درباره ایران همواره دچار اشتباه محاسباتی می شوند؛ زیرا مردم ایران را به درستی نشناخته‌اند و عجیب اینکه از این رفتارها عبرت هم نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها همواره در منطقه به دنبال جنگ‌افروزی، ایجاد ناامنی، ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی بوده‌اند که خوشبختانه نتیجه نگرفته‌اند. ادامه داد: اخیراً چین که برای تأمین انرژی، امنیت منطقه به نفعش هست، واسطه روابط ایران و عربستان و برخی دیگر کشورها شد که همه اینها به زیان آمریکاست و امیدواریم افول آمریکا که مدتی است آغاز شده، شتاب بگیرد تا مردم جهان به‌ویژه مسلمانان از شر ظلم و ستم این قدرت شیطانی رهایی یابند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ادعاهای اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه دنبال براندازی در جمهوری اسلامی نیستیم، گفت: آمریکا از حامیان رژیم پهلوی بود و نمی خواست انقلاب پیروز شود؛ آنها منافع بسیاری در منطقه داشتند و ایران را به‌عنوان ژاندارم منطقه و در واقع رژیم گذشته را حافظ منافع خود می دانستند.

آمریکایی‌ها از سر استیصال می‌گویند دنبال براندازی در ایران نیستند

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ ها بعد از انقلاب هم بلافاصله فعالیت‌های خود علیه انقلاب و نظام اسلامی را آغاز کردند و در حوادث و رخدادهای مختلف اعم از فعالیت‌های ضد انقلاب، غائله‌های به ظاهر قومیتی و مذهبی، کودتا و جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه کشورمان نقش آفرینی کردند و حتی در اواخر جنگ با حمله به سکوهای نفتی و هواپیمای مسافربری رسماً وارد جنگ علیه ایران شدند.

حسینی یادآور شد: آنها بعد از جنگ هم با پیگیری و اعمال تحریم و موضع‌گیری در مجامع مختلف خصومت خود را دنبال کردند و در حوادثی مثل کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و در حوادث منطقه از جمله تقویت داعش، علیه جمهوری اسلامی فعالیت کردند و شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و حمایت از اغتشاشگران در حوادث پاییز از دیگر رفتارهای خصومت‌آمیزشان‌ علیه مردم ایران بود.

معاون رئیس جمهور گفت: نکته قابل تأمل این است که آمریکایی‌ها بعد از شکست دراین پروژه‌ها، از روی استیصال و ناچاری می‌گویند ما از ابتدا به دنبال براندازی نبوده‌ایم در حالی که از همان آغاز به عوامل روحیه می‌دادند که این بار کار تمام است و حالا که مشخص شده توان تغییر و براندازی نظام اسلامی را ندارند، چهره غیرمتخاصم‌ به خود گرفته‌اند.

حسینی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هرجا می‌توانستند به منافع مردم ضربه زده‌اند، تصریح کرد: ایران قوی است و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند وگرنه پیشتر به صراحت گفته بودند که اگر می توانستیم پیچ و مهره تأسیسات هسته‌ای ایران را نیز از بین می بردیم ولی موفق نشدند.

وی با بیان اینکه ایران در شرایط تحریم پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های گوناگون از جمله دفاعی و امنیتی داشته که آمریکا نمی تواند به براندازان کمک کند، اظهار کرد: چندبار هم قدرت ایران را ارزیابی کردند؛ مانند اینکه پهپاد پیشرفته خود را وارد آسمان ایران کردند که بدون درنگ ساقط شد، یا اینکه پایگاه عین الاسد از طرف ایران موشکباران شد ولی جرأت پاسخ نداشتند.

حسینی با بیان اینکه سردمداران آمریکا همچنان از منافقین تروریست، سلطنت‌طلب‌های جنایتکار و دیگر معاندان حمایت می‌کنند و در مجامع سیاسی هم سعی کردند علیه ما ائتلاف شکل دهند و ما را منزوی سازند، در عین حال متذکر شد: انقلاب اسلامی ۴۴ سال با صلابت مسیر خود را طی کرده و در عرصه سیاست خارجی توفیقاتی کسب کرده که توانسته تحریم ها را بلااثر کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری این گفت‌وگو درباره رفتار غیر انسانی آمریکا با مردم زلزله‌زده سوریه گفت: رفتار ناشایستی از مدعیان حقوق بشر شاهد بودیم که در شرایط سخت و گرفتاری مردم سوریه، به بهانه تحریم ها مانع کمک‌رسانی شدند و خودشان نیز کمکی نکردند.

وی افزود: از سویی با وجودی که ادعا می‌کردند ائتلافی که در زمان داعش ایجاد شده برای مقابله با داعش است، نوع مواجهه آنها با مردم سوریه نشان داد که تحرکات‌شان‌ در واقع برای مقابله با حکومت قانونی سوریه بود.

حسینی در پایان تأکید کرد: رفتار زننده آنها با مردم مظلوم سوریه هیچ توجیهی ندارد؛ چرا که حتی جنگ هم قواعدی دارد اما آمریکا در شرایط زلزله و گرفتاری مردم سوریه هیچ کمکی به آنها نکرد؛ در حالی که هر عقل سلیمی این‌گونه رفتارها را محکوم می‌کند.