چین: از بهبود بیشتر روابط ایران و عربستان حمایت می‌کنیم

 شی جین پینگ در تماس تلفنی روز سه شنبه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نسبت به ادامه حفظ روحیه حسن همجواری و بهبود روابط تهران و ریاض بر اساس نتایج گفت‌وگوهای پکن ابراز امیدواری کرد و افزود پکن آمادگی خود برای حمایت از روند پیگیری مذاکرات اخیر اعلام می‌کند.

وی در این گفت‌وگو با تاکید بر تاثیر مثبت توافق ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط سیاسی بر بهبود اتحاد و همکاری‌ها میان کشورهای منطقه، نتایج این توافق را در بهبود روابط بین دو کشور سازنده دانست.

رییس جمهوری چین همچنین خاطر نشان کرد: موج اخیر ایجاد شده در جهت تنش زدایی میان کشورهای منطقه به طور کامل نشان می‌دهد که حل و فصل مناقشات از طریق مذاکره و گفت‌وگو با خواسته مردم و منافع تمام کشورها هم سو است.

ولیعهد عربستان نیز در این گفت‌وگو از ابتکار و حمایت چین و تلاش‌ها برای توسعه روابط همسایگی بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت چین نفش سازنده و فزاینده‌ای در امور بین‌المللی و منطقه‌ای ایفا می‌کند.

 چین: از بهبود بیشتر روابط ایران و عربستان حمایت می‌کنیم

رییس جهموری چین همچنین با اشاره به روابط دوجانبه پکن و ریاض تصریح کرد که روابط دو کشور در بهترین شرایط قرار دارد.

بن سلمان نیز با اشاره به چین به عنوان شریک مهم عربستان سعودی و تمایل ریاض برای گسترش روابط دوجانبه با پکن گفت که کشورش اهمیت زیادی برای توسعه روابط با چین قائل است.