عمل به شعار سال باعث رفع مشکلات است

حسین جلالی ، نماینده مردم رفسنجان و انار درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رونق تولید افزود: در سالی که گذشت دولت سیزدهم باتوجه به میراث دولت‌های گذشته کارنامه قابل قبولی داشت و حتی توانست تاحدودی تورم را کنترل و مدیریت کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ درصد تورم کاهشی بود و با این رویه امیدوار هستیم که در سال جدید نیز تورم تا درصد قابل قبولی کاهشی باشد‌. مهار تورم نیازمند تخصص و استفاده از تجربه‌های گذشته است که دولت باید امسال این کار را انجام دهد.

جلالی ادامه داد: نامگذاری سال تحت عنوان مهار تورم و رونق تولید توسط مقام معظم رهبری نشان از خرد و تخصص ایشان است که تقریبا نزدیک به یک دهه است بر رونق تولید تاکید می‌کنند.

این نماینده مجلس می‌گوید که برای مهار تورم باید طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی دلار را تا جای ممکن از معادلات اقتصادی و تجاری خود با کشورهای دیگر حذف کنیم یا با پول ملی کار کنیم یا پول کشور مقابل.

عمل به شعار سال باعث رفع مشکلات است

او تاکید کرد: لذا راه رونق تولید درابتدا مهار تورمی است که ناشی از تصمیمات ۱۰ صبحی و نادرست دولت‌های قبل بوده است و طوری بوده که درآمد از مخارج جا مانده است.

جلالی خاطرنشان کرد: اگر دولت منابع بودجه را طوری مدیریت کند که نیاز تمام بخش‌ها تا حد قابل قبولی تامین شود خودش می‌تواند تورم را کنترل و مدیریت کند و این بودجه به عنوان سرچشمه اقتصاد عمل خواهد کرد.

این نماینده مجلس درانتها اظهارداشت: عمل کردن به شعارهایی که رهبر انقلاب مشخص می‌کنند می‌تواند تمام عقب‌ماندگی‌های کشور را جبران و مشکلات را رفع کند.