رایزنی‌های ضدایرانی رژیم صهیونیستی در قبرس

« الی کوهن » وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی شب گذشته (جمعه، ۳۱مارس) در ادامه رایزنی‌های ضدایرانی خود با «کنستانتینوس کومبوس» و «نیکوس دندیاس» همتایان قبرسی و یونانی خود دیدار کرد.

براساس گزارش شبکه صهیونیستی «آی‌۲۴»، کوهن که برای شرکت در این نشست سه‌جانبه به قبرس سفر کرده، در خصوص امکان تقویت روابط بین سه طرف با توجه به تحولات در حال وقوع در حوزه امنیت و انرژی گفت‌وگو کرده است.

طبق گزارش این رسانه صهیونیست، رایزنی‌های ضدایرانی نیز محور دیگر گفت‌‌وگوهای کوهن در قبرس بوده و او از همتایان قبرسی و یونانی خود خواسته تا تلاش کنند نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا اضافه شود؛ امری که پیش‌تر با مخالفت کشورهایی همچون انگلیس محقق نشد و تلاش‌های تل‌آویو را با شکست مواجه کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که برای اعاده اعتبار از دست رفته تل‌آویو در حوزه روابط خارجی و بعد از بحران عمیق اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی، عازم قبرس شده بار دیگر ادعاهای ضدایرانی خود مبنی بر ایجاد تهدید برای منطقه را تکرار کرد.

کوهن در ادامه این نشست خطاب به وزرای خارجه قبرس و یونان گفت: ما در حال سرمایه گذاری روی روابط سه جانبه هستیم تا با چالش‌های جهانی در زمینه انرژی بهتر مواجه شویم؛ تل‌آویو در جستجوی فرصت‌های مشترک و ایجاد امنیت برای سازمان‌های گردشگری اسرائیلی و یهودی است.

رایزنی‌های ضدایرانی رژیم صهیونیستی در قبرس

وزیر خارجه تل‌آویو روز پنجشنبه (۳۰مارس) و قبل از آغاز این سفر دوروزه در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت تامین امنیت انرژی، خاطرنشان کرده بود که جنگ در اوکراین و بحران انرژی در اروپا به همه ما آموخت که باید بازار انرژی خود را تقویت کنیم و به توسعه منابع مختلف ادامه دهیم.

این در حالی است که کوهن روز چهارشنبه هم در نشست خبری مشترکش با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه آذربایجان به تکرار ادعاهای ضد ایرانی مسئولان صهیونیست پرداخت و مدعی شد که این رژیم همانند جمهوری آذربایجان، با تهدید ایران مواجه است؛ او از همتای آذربایجانی خود خواسته بود تا تل‌آویو و باکو باهم علیه ایران همکاری کنند.