ارائه خدمات به دانشجویانی که حجاب را رعایت نکنند ممنوع شد

  وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دانشجویانی که حجاب را رعایت نکنند خدمات ارائه نمی‌شود.

در اطلاعیه وزارت علوم آمده است: ضمن تبریک آغاز سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات خانواده فهیم، فرهیخته و فرزانه دانشگاهی و تشکر از قاطبه دانشجویان عزیزی که با رعایت قانون در حوزه پوشش و حفظ شئونات دانشجویی، ارزش عفاف و حجاب را در محیط دانشگاه وظیفه خویش دانسته و از این طریق حریم علم‌آموزی و یادگیری دانشگاه را بیش از پیش ارج می‌نهند؛ اعلام می‌دارد که کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه خدمات آموزشی، رفاهی و... به معدود دانشجویانی که قوانین و مقررات دانشگاه‌ها در این خصوص را رعایت ننمایند، معذور خواهند بود.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای گفته است: همه ما نسبت به سلامت محیط دانشگاه و تضمین کیفیت آموزش و عمق‌بخشی به آن مسئولیم و این امر جز در سایه حفظ و ارتقای آراستگی و شئون رفتاری در محیط علمی دانشگاه و مقابله با رفتارهای ناهنجار که از جمله آنها کشف حجاب و... است محقق نمی‌شود، این مطالبه اکثریت قاطع دانشجویانی است که برای تحصیل به دانشگاه آمدند و برای این منظور هزینه می‌کنند.

ارائه خدمات به دانشجویانی که حجاب را رعایت نکنند ممنوع شد

به‌گفته طهرانچی، "کنار تبیین و تقدم اقدامات ایجابی معرفتی و تشویقی بر اقدامات بازدارنده در حوزه آموزش‌ها و تربیت اجتماعی، با توجه به‌ ضرورت حفظ حقوق کلیه دانشجویان در امر یادگیری در محیط کلاس و دانشگاه با هدف حفظ و ارتقای امنیت روانی و افزایش بهره‌وری و کیفیت یادگیری، نهادهای ذی‌ربط در دانشگاه موظف به جلوگیری از اقدامات بازدارنده و مخل یادگیری دانشجویان مانند تبرّج، رفتار مخالف شأن کلاس و دانشگاه و حاضر شدن دانشجو با پوشش نامناسب و نابسامانی‌های رفتاری که برهم‌زننده فضای سالم و مانع ایجاد محیط امن برای همه افراد در یادگیری علم می‌باشند و در جهت حفظ حقوق عموم دانشجویان به وظایف خود عمل خواهند کرد."