جنگ ترکیبی جدید علیه جمهوریت و اسلامیت نظام

مهرداد ویس کرمی ، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به لزوم حفظ مردمی بودن و اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی در ماه‌ها و سال جاری بیان می‌کند: کسانی که اطلاع دقیق و کافی از جمهوری اسلامی دارند بارها اعتراف کردند که جمهوری اسلامی ایران مردمی‌ترین حکومت در دنیای امروز به معنای واقعی است و این حرف به‌هیچ‌وجه تعارف نیست. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، امام (ره) اصل نوع حکومت را به رأی گذاشت این در حالی است که در ابتدای پیروزی هر انقلابی اصلاً حکومت را در هیچ کجا به رأی نمی‌گذارند.

وی افزود: اما با اعتقادی که رهبر کبیر انقلاب به جایگاه مردم در پیشبرد حکومت اسلامی داشتند، نوع حکومت را در روز 12 فروردین به رفراندوم گذاشتند و سپس برای نوشتن قانون اساسی نمایندگانی توسط مردم انتخاب شدند و این قانون بعد از تصویب به رفراندوم عمومی گذاشته شد.

ویس کرمی ادامه داد: حتی در بازنگری قانون اساسی نیز مجدد شاهد به رأی گذاشتن آن هستیم. به‌طور متوسط هرسال در جمهوری اسلامی ایران یک انتخابات برگزارشده است. اعم از انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا.

نماینده مردم خرم‌آباد گفت: از طرفی در بحث محتوای حکومت نیز یک فقیه اسلام‌شناس که به فقه اسلامی اشراف داشتند، انقلاب اسلامی را هدایت کردند و باوجود نقش گروه‌های مختلف در این انقلاب مشخص است که جریان و توده مردم ایران، رهبری امام راحل را پذیرفته بودند و اینجا بود که جمهوری اسلامی ایران متولد می‌شود.

جنگ ترکیبی جدید علیه جمهوریت و اسلامیت نظام

*مردم سالاری دینی به معنای پاسداری از حکومت اسلامی و اصل جمهوریت است

او بابیان اینکه مردمی بودن و اسلامی بودن این حکومت قابل‌اغماض نیست، تأکید کرد: این همان چیزی است که در سال‌های بعد از انقلاب نیز در قانون اساسی به‌طور کامل منعکس‌شده است و در رهبری‌های مقام معظم رهبری بعد از امام راحل نیز بر همین نکته تأکید شده است.

ویس کرمی اظهار داشت: رهبر انقلاب برای عملیاتی کردن این اهداف فرموده‌اند حکومت ما مردم‌سالاری دینی است. بنابراین باید از این جمهوری مراقبت شود و اگر از یکی از این دو عنصر غفلت کنیم، حکومت اسلامی و اصل جمهوری آسیب می‌بیند. لذا نباید از نقش و نظر مردم غافل شد. زیرا در اسلام به حرکت و خواست آگاهانه مردم تأکید شده است.

این نماینده مجلس افزود: نکته دیگر؛ اسلامیت نظام است که روح و جریان این انقلاب سرچشمه شده است اسلام است. اما متأسفانه مدتی است شاهد هجمه‌های بسیار به اسلامیت جمهوری کشورمان هستیم و جنگ ترکیبی اخیر نیز به‌صورت ترکیبی هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را هدف قرار داده است. به همین دلیل باید مراقبت کنیم که جمهوری اسلامی با استقلال و احکام اسلام رسمیت دارد و با حضور و مشارکت آگاهانه مردم است که به‌صورت جمهوری اسلامی می‌ماند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: بنابراین لازم است که ما از هر دو عنصر به‌صورت جدی مراقبت کنیم. هم مردم و مسئولان باید حواسشان باشد که این ارزش‌ها زیر پا گذاشته نشود. همگی به‌ویژه قوای سه‌گانه موظف هستند که پاسدار جمهوریت نظام باشند و از طرف دیگر حافظ اسلامی بودن حکومت باشند.