پشت صحنه بی‌حجابی‌ها فروریختن بنیان خانواده و آرامش روانی جامعه است

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (18 فروردین) در سخنانی، گفت: برای خدایی که در محضر او هستیم و ظاهر و باطن ما را می‌داند، حریم نگه داریم. امام حسن (ع) فرمودند:کسانی در این زندگی برنده نهایی شدند که خدایی زندگی کردند و تقوا داشتند.

وی افزود: در کتب یکی از نویسندگان اهل سنت گفته شده است که ولایت حضرت علی (ع) حصن خداست. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سبک زندگی اهل بیت (ع)، تصریح کرد: در سیره امامان سه بخش را شاهد هستیم؛ بخش اول ارتباط با خداست شامل نماز، روزه....، بخش دوم ارتباط امامان با خودشان است اعم از نظم، زهد، ساده‌زیستی...، بخش سوم زندگی اهل بیت در رابطه با مردم‌داری و تواضع ...است.

خاتمی تصریح کرد: اگر بخواهم در رابطه زندگی اهل بیت با خداوند به یک نکته اشاره کنم، این است که امامان علیهم‌السلام سرتا پا عشق به خدا بودند تمام زندگی ایشان عشق به خداست. امیرالمؤمنین (ع) عاشقان خدا را اینگونه معرفی می‌کنند: در هشت بخش زندگی اگر خدایی شوید عاشق خداهستید: همه کارها برای خدا باشد، علمت را برای خدا قرار بده، برای خدا دوست بدار، برای خدا دشمن باش، چیزی از کسی می‌گیری یا نمی‌گیری برای خدا باشد، حرف می‌زنی برای خدا باشد سکوتت هم برای خدا باشد، اهل بیت (ع) اینگونه بودند.

وی افزود: امام حسن (ع) دو بار همه اموالش را برای خدا داد که به آن عشق به خدا گویند؛ امیرالمؤمنین (ع) یکپارچه عشق به خدا بود، حضرت می‌فرمایند: به عشق شهادت زنده‌ام.

خاتمی، یاد شهید صدر و خواهرش که توسط صدام، مظلومانه به شهادت رسیدند، شهید آوینی، شهید صیاد شیرازی و شهدای اخیر مدافعان حرم را گرامی داشت و از خداوند خواست با اهل بیت (ع) محشور و مهمان امام حسن (ع) و امیرالمومنین (ع) باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: امام علی (ع) فرمودند، من از دنیا به دو جامه فرسوده و از خوراکش به دو قرص نان اکتفا کردم، مولا ادامه می‌دهند: نمی‌توانید مثل من باشید، ولی من را به وسیله پرهیزکاری و تلاش برای خدا و پاکدامنی کمک کنید و در مسیر حق منحرف نشوید. 

خاتمی تصریح کرد: ۴ مطلب در مورد نامگذاری سال عرض می‌کنم، اول اینکه نامگذاری‌ها تشریفاتی نیستند و حاصل تأمل و فکر فراوان هستند تا بررسی شود مشکل و درمان کشور چیست. این نامگذاری‌ها نقشه راه سالانه است. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب حکیمانه است، گفت: تورم، مشکل مردم است و همه از آن رنج می‌برند، مردم به عنوان وفاداران انقلاب انتظار دارند تورم مهار شود و رشد تولید شکل بگیرد که اگر تورم‌ بدون رشد تولید مهار شود کشور را دچار رکود می‌کند. 

خاتمی تصریح کرد: چندین سال است که مشکلات اقتصادی وجود دارد، مقام معظم رهبری هم هر ساله شعارهای اقتصادی را تعیین می‌کنند. مسأله اقتصادی در این ایام و این سال‌ها مسأله اصلی و بعضاً زیربنای بخشی از مشکلات فرهنگی است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جامعه قرآنی سه ویژگی دارد، گفت: اولین ویژگی چنین جامعه‌ای، امنیت است، جامعه‌ای که امنیت نداشته باشد از شرایط اقتصادی و فرهنگیِ خوبی نمی‌تواند برخوردار باشد. ویژگی دوم این است که مردم آرامش و اقتصاد آباد و مرفه داشته باشند. این نامگذاری‌ها برای این است که انشاالله به جامعه قرآنی مطلوب برسیم. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: رهبری در دیدار با مسئولان نظام فرمودند تحولات سیاسی به سمت تضعیف جبهه دشمن پیش می‌رود سپس برای این موضوع دلایشان را مطرح کردند؛ رهبری در این دیدار فرمودند در مقام استدلال این موضوع فرمودند: آمریکای اوباما ضعیف‌تر از آمریکای بوش بود، آمریکای ترامپ ضعیف‌تر از آمریکای اوباما بود و آمریکای بایدن نیز ضعیف‌تر از آمریکای ترامپ است.

خاتمی گفت: دلیلی دیگر این است که آمریکا اعلام کرد قصدِ ایجادِ جبهه عربی علیه ایران را دارد که نتیجه عکس داشت. توافق ایران و عربستان هم یکی از مصادیقش است، البته دیگر کشورها هم برای توافق در نوبت هستند، به همین دلیل ترامپ گفت اگر من رئیس‌جمهور آمریکا بودم اجازه نمی‌دادم چنین اتفاقی رخ دهد.

وی افزود: آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا بود، هرچه دولت در این کشورها سرکار می‌آید، براساس رأی مردم ضدآمریکایی است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به مطلوبشان در قبال این کشورها نرسیدند، آمریکا می‌خواست ونزوئلا را زیر و رو کند، در همین راستا رئیس‌جمهور هم انتخاب کرد ولی ناکام شدند. این وعده خداست «کید شیطان ضعیف است»، خدا نقشه آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تزلزل بی‌سابقه در رژیم صهیونیستی، تصریح کرد:  

رهبری فرمودند در طول ۷۵ ساله عمر این رژیم، گرفتاری‌های اخیر بی‌سابقه است، مهاجرت‌ها از اراضی اشغالی نزدیک به دو میلیون می‌رسد، ائتلاف‌های حزبی به سرعت متلاشی می‌شود، تظاهرات صدها هزار نفری در شهرها با شعار مرگ بر حاکمان جنایتکارشان در جریان است، تا جایی که سران این رژیم را مستأصل کرده است.

خاتمی گفت: هفته آینده روز قدس است، این روز یادگار امام است و در راهپیمائی حضور با شکوهی خواهیم داشت، حضور در این راهپیمائی اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که موجب تضعیف این رژیم رو به زوال است. عاشقان امیرالمؤمنین (ع) بدانند آخرین وصیت ایشان یاری رساندن به مظلومان است،  عمل به این وصیت یعنی مرگ بر اسرائیل.

وی افزود: در مورد حجاب کلمات نورانی آقا را شنیدید، آقا فرمودند حجاب مسأله‌ای شرعی به شمار می‌رود، موضوعی دولتی نیست. هر کس که دین‌باور است به حجاب نیز باور دارد و به آن عمل می‌کند. رهبری فرمودند کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، از اولین هفته‌های انقلاب امام قاطعانه از حجاب سخن گفتند و فرمودند خصوصا در ادارات باید حجاب رعایت شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: بی‌حجابی‌ها عادی نیست، پشت صحنه این بی‌حجابی‌ها فروریختن بنیان خانواده و آرامش روانی جامعه و اندولوسی کردن ایران است. از همین طریق دشمنان اندولوسِ مسلمانان را گرفتند.

وی ادامه داد: یک‌ تئوریسین آمریکایی گفته است اگر دو رکن را بتوانیم از بین ببریم، ایران ساقط شده است؛ ولایت فقیه و حجاب، که اگر حجاب رابزنیم ولایت فقیه را هم زده‌ایم.به آنها می‌گویم کور خوانده‌اید، آرزویتان را به گور خواهید بر‌د. بی ججابها هم پشت ملت هستند اگر متوجه شوند دشمنان پشت صحنه چه شرارتهایی در سر دارند دست از این رفتار نا درست برمیدارند. 

خاتمی گفت: خوشبختانه وزارت کشور بیانیه خوبی در مورد حجاب داد؛ اما مردم می خواهند در عمل ببینید آیا دولت و نظام به وظیفه شان عمل می کنند؟ در قضیه حجاب باید همه نهادهای مربوط وارد شوند. 

وی با بیان اینکه شهدا رفتند تا اسلام حاکم شود نه بی‌حجابی بیاید، دل متدینین از بی‌حجابی ها خون است به داد برسید، افزود: همه چیز در این کشور باید بر محور قانون باشد حتی در برخورد با بی حجابی برخورد خودسرانه خلاف شرع است، قانون شکنی و بی‌حجابی هر دو منکر هستند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: همه باید امر به معروف و نهی از منکر زبانی با ادبیات قرآنی، مؤدبانه و محترمانه داشته باشند اما اگر کار به عمل رسید امورات را به قوه قضائیه بسپارند تا به دستور مسئولین مربوطه کار پیش رود،کارهای خودسرانه حرکت مقدس مبارزه با بی‌حجابی را از بین خواهد برد.