اسراییل به دنبال صدور بحران داخلی است

« مهدی سبحانی » در گفت وگو با پایگاه خبری العهد تاکید کرد که ایران حامی فلسطین و مقاومت بوده و هست و کمک هایی که انجام می دهد نیز در همین راستا است.

وی با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و مسجد الاقصی گفت: زمان آن رسیده که مدعیان دفاع از حقوق بشر چشم های خود را باز کنند و جنایت های رژیم اشغالگر علیه نمازگزاران و معتکفان در مسجد الاقصی را ببینند.

سفیر پیشین کشورمان در دمشق ادامه داد: رژیم صهیونیستی که با بحران های اجتماعی و داخلی گسترده مواجه است، ‌می خواهد از طریق این اقدامات سرکوبگرانه علیه ملت فلسطین، بحران های خود را به خارج از سرزمین های اشغالی صادر کند.

سبحانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی می خواهد انظار عمومی را از این بحران ها دور کند و پاسخ برادران فلسطینی به این حملات، نشان دهنده پویایی و سرزندگی مقاومت ملت فلسطین و تداوم آن است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بر وعده خود در حمایت از ملت فلسطین باقی خواهد ماند، زنده باد فلسطین، زنده باد قدس.

نظامیان صهیونیستی دور تازه‌ای از خشونت با فلسطینیان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند و چهارشنبه گذشته به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند.

در این حمله صهیونیست‌ها، بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

از چهارشنبه گذشته تاکنون مسجدالاقصی مکان درگیری و تنش میان نظامیان مسلح صهیونیستی و فلسطینیان معتکف در مسجد است.

در پاسخ به این حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین چندین بار شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین اشغالی را با موشک هدف قرار داده‌اند.

اسراییل به دنبال صدور بحران داخلی است

سبحانی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران به زودی به ایروان پایتخت جمهوری ارمنستان اعزام خواهد شد.

«حسین اکبری» دیگر دیپلمات وزارت خارجه جایگزین سبحانی در دمشق شده است.