پدر دانش‌آموز: مسمومیت در مدرسه را تکذیب می‌کنم

«کارو پشابادی» ۱۶ ساله، اصالتا کردستانی و ساکن شهرقدس تهران روز ۱۸ فروردین بر اثر بیماری در بیمارستان میلاد فوت کرد اما رسانه‌های ضدانقلاب در ادامه سناریوی کشته‌سازی و در جدیدترین دروغ‌پردازی خود، از مرگ این دانش‌آموز به نفع اهداف پلید خود سوء استفاده کرده و علت فوت این نوجوان را مسمومیت و گازگرفتگی در مدرسه‌ در روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ عنوان کرده‌اند.

پدر دانش آمور: مسمومیت در مدرسه را تایید نمی‌کنم

نادر پشابادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با رد مطالب منتشر شده در رسانه‌های ضدانقلاب، اظهار کرد: فرزند من به دلیل بیماری روده‌ای و کلیوی فوت کرده و هیچ مشکلی در مدرسه برای کارو پیش نیامده و من این مطالب را قبول ندارم.

وی با بیان اینکه کارو شب ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در منزل دچار مسمومیت غذایی شد و به پزشک مراجعه کردیم، گفت: در طی سه چهار روز چندین مرتبه به پزشک مراجعه کردیم و حال پسرم خوب نشد تا اینکه روز ۲۷ اسفند به بیمارستان میلاد تهران مراجعه کردیم و کارو در بیمارستان بستری شد.

پدر این دانش آموز افزود: پس از معاینات پزشکی و انجام آزمایشات مختلف، مشخص شد که کارو دچار مشکل روده‌ای و نارسایی کلیوی است و چیزی در مجرای روده کوچک آن قرار دارد، حدود ۲۰ روز در بیمارستان بستری بود و قرار بود عمل جراحی شود اما روز ۱۸ فروردین دچار ایست قلبی شد و از دنیا رفت.

پشابادی بیان کرد: چند سال قبل کارو عمل جراحی آپاندیس انجام داده بود که در حین آن پزشکان اعلام کردند فرزندم دچار مشکل روده‌ای است.

وی تصریح کرد: پس از انتقال پیکر کارو از بهشت زهرا به کامیاران، اعلامیه مراسم تشییع را در کانال روستا منتشر کردیم، پس از آن رسانه‌های ضدانقلاب مطالب کذب را منتشر کردند و من هیچ اطلاعی ندارم که چرا چنین دروغ‌هایی گفته‌اند.

پدر کارو پشابادی گفت: روز ۱۴ فروردین من به مدرسه مراجعه کردم و دلیل غیبت فرزندم و بیماری‌اش را توضیح دادم و از دبیران مدرسه خواستم تا محتوای آموزشی را در اختیار او قرار دهند. کارو نیز تصاویری از خودش در بیمارستان برای معلم و دوستانش ارسال کرده و گفته بود که مریض است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به خاطر غم از دست دادن فرزندم عزادار هستیم و دنبال مسائل حاشیه‌ای نیستیم و هر کسی با من تماس گرفته، اعلام کرده‌ام که مرگ پسرم هیچ ارتباطی به مسمومیت در مدرسه یا مسائل دیگر ندارد و طبق مدارک پزشکی علت فوت، بیماری کلیوی است.

بیمارستان میلاد: کارو مشکل کلیوی داشت

روابط عمومی بیمارستان میلاد در گفت و گو با خبرنگار فارس از تهران در این باره اظهار کرد: کارو پشا آبادی نوجوان ۱۶ ساله مورخه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ با موضوع استفراغ‌های مکرر به اورژانس بیمارستان میلاد مراجعه و در برررسی‌های اولیه نارسایی حاد کلیه تشخیص داده شد.

وی با اشاره به بررسی پزشکان فوق تخصص بیمار تحت درمان و دیالیز قرار گرفت، ادامه داد: در بررسی های تکمیلی توسط پزشکان فوق تخصص گوارش، وجود توده‌ای در ابتدای روده کوچک تشخیص داده شد که مانع عبور آب و مواد غذایی در دستگاه گوارشی و موجب استفراغهای مکرر و طولانی شده بود.

روابط عمومی بیمارستان میلاد افزود: بیمار توسط تیم جراحی، کاندید جراحی شد ولی به علت بی ثباتی علایم حیاتی و حال عمومی بیمار شرایط جراحی و بیهوشی مهیا نشده و علیرغم تلاش کادر درمان بیمار در ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ فوت کرد.