حصن حصین

بیست‌ونهم فروردین که با دوراندیشی و ابتکار بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در تقویم تاریخ ملت ایران به نام « روز ارتش » نامگذاری شد، یادآور فداکاری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان در میدان دفاع از تمامیت ارضی و حدود و ثغور میهن اسلامی و بهانه‌ای است برای تشکر و قدردانی از فرزندان عزیز ملت ایران که همه توان و حتی جان خود را در راه اعتلای کشور در طبق اخلاص نهادند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۵ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، با پشتوانه عمیق معنوی، روحیه جهادی و انقلابی و با تبعیت از ولایت فقیه، در تمام عرصه‌های مورد نیاز و ضروری کشور با حضور موثر خود نقشی بی‌بدیل را ایفا کرد و به «حصن حصین» ملت و انقلاب اسلامی مردم ایران تبدیل شد.

نیروی زمینی به عنوان ستون فقرات ارتش، مملو از جوانان و افسرانی است که سخت‌ترین ماموریت‌ها را در سخت‌ترین شرایط و مناطق به جان می‌خرند تا آرامش ملت ایران در برابر تهدیدات و توطئه‌های روزافزون بدخواهان حفظ شود.

طی روزهای گذشته شاهد بودیم با عزم و اراده همین افسران، درجه‌داران، سربازان و فرماندهان عزیز، انبوهی از تجهیزات و تسلیحات به یگان‌های رزم این نیرو تحویل شد تا خون جدیدی در رگ‌های نیروی زمینی جاری شود.

این در حالی است که کشورمان در طول بیش از 4 دهه، تحت شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار دارد و در این میان بیشترین تحریم‌ها بر نیروهای مسلح تحمیل شد اما قدرت ایمان، اراده و تخصص جوانان ایرانی اجازه نداد از توان دفاعی کشور کاسته شود.

نیروی زمینی ارتش در طرح «لبیک ۲» به دنبال گذر از تجهیزات و تسلیحات قدیمی است و در این حوزه شاهد دستاورد‌های مهم تجهیزاتی با ۴ ویژگی دورزن، دقیق‌زن، هوشمند و دارای قابلیت شبکه شدن هستیم که در رزمایش‌های مختلف نیز مورد تست و ارزیابی میدانی قرار گرفت.

اگر رزمندگان ما در طول سال‌های دفاع‌مقدس با کمترین امکانات در برابر ارتش مجهز عراق (با پشتیبانی تمام ابرقدرت‌های جهان) ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن در اشغال دشمن بماند، امروز همان جوانان با اتکا به توان خود و تحت رهبری فرمانده معزز کل قوا به آخرین تجهیزات روز دنیا مجهز هستند و در این راه، خود را از ظرفیت بزرگ نخبگان و دانشمندان کشورمان بی‌نیاز نمی‌دانند، چراکه علوم و فنون فراگیری و به‌کارگیری‌شده توسط همین نخبگان موجب شده در دوران خدمت مقدس بتوانند به ارتقای توان رزمی و دفاعی کشور کمک کرده و امنیت‌آفرینی کنند.

امروز نیروی زمینی ارتش با قدرت یگان‌های زرهی، توپخانه، موشکی، پهپاد، جنگ الکترونیک، هوانیروز و... به عنوان یک نیروی بازدارنده شناخته می‌شود و حضور 24 ساعته این نیرو در مرزهای کشور ضامن امنیت و آرامش مردم عزیزمان بوده و اجازه هرگونه خطایی را از دشمنان این آب و خاک سلب کرده است.

تاریخ فراموش نخواهد کرد وقتی منطقه غرب آسیا و برخی کشورهای اسلامی در آتش جنگ و ناامنی به وجود آمده توسط گروهک‌های تروریست تکفیری ساخته شده به دست استکبار می‌سوخت، ایران اسلامی تنها کشور امن و جزیره ثبات در منطقه بود و این حاصل نمی‌شد مگر با قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح عزیزمان، بویژه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که اجازه نزدیکی آنها به مرزهای کشور را  نداد.

گذشته از آن، همین رزمندگان ایرانی در ارتش و سپاه بودند که به عنوان مدافعان حرم به کمک ملت‌های مظلوم مسلمان در همین کشورها رفتند و با تقدیم جان خود، امنیت را برای آنها به ارمغان آوردند و خودشان نیز به ستارگانی درخشان در تاریخ ملت شریف ایران تبدیل شدند.

حصن حصین

صفحات زرین کارنامه نیروی زمینی فقط محدود به میدان جنگ و مقابله با تهدیدات نیست. در سا‌ل‌های گذشته، یگان‌های همین نیرو در سخت‌ترین شرایط و در هنگامه بروز حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله یا در ایام سخت مقابله با ویروس منحوس کرونا در کشور، با همه توان در کنار مردم بودند که شاهد آن، تقدیم شهدای عزیزی است که در جریان این امدادرسانی‌ها به شهادت رسیدند و نام‌شان تا همیشه بر تارک ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد درخشید.

در پایان بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی محوری قهرمان را به ملت شریف ایران و خانواده بزرگ ارتشیان عزیز در همه نیروها که بی‌شک وجود آنها موجب آرامش رزمندگان ما در میادین نبرد است، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و سلامتی و توفیق روزافزون آنها را در پرتو عنایات حضرت ولیعصر(عج) تحت تدابیر حکیمانه رهبر بزرگوار انقلاب و فرمانده معزز کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری