شاهد ظهور جبهه منطقه‌ای به رهبری ایرانیم

 مسئول اطلاعاتی پرونده ایران در « اسرائیل » با حساس خواندن شرایط بحرانی جاری در فلسطین اشغالی در نشستی با موضوع وضعیت شکننده امنیتی در تل آویو از سران این رژیم خواست که به شدت هوشیار باشند.

شبکه خبری المیادین شامگاه امروز یکشنبه در گزارشی از فلسطین اشغالی نوشت که «سیما شاین» پژوهشگر مؤسسه مطالعات امنیت ملی در فلسطین اشغالی در نشستی با موضوع «بحران داخلی و هم‌افزایی حوزه‌های امنیتی» در سخنانی نسبت به شرایط جاری ابراز نگرانی کرد.

رئیس اسبق تحقیقات موساد افزود که امروز «اسرائیل» با توجه به اعتراضات داخلی و چالش‌های منطقه‌ای در «شرایط بد غیرقابل تصوری» قرار گرفته و این امر غفلت از سوی مقامات را به هیچ عنوان بر نمی‌تابد.

سیما شاین در سخنان خود درباره ایران اضافه کرد: «ایران چالش شماره یک امنیتی اسرائیل به شمار می‌آید، زیرا این کشور در کنار جهش برنامه هسته‌ای خود با تشکیل جبهه ائتلاف بزرگ منطقه‌ای از حزب‌الله گرفته تا حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه، محور اقلیمی خود را تقویت کرده است.»

این پژوهشگر امنیتی در ادامه عنوان کرد که گروه‌های مقاومت فلسطینی در جریان درگیری‌های اخیر در مسجد الاقصی با هماهنگی‌های (امنیتی و اطلاعاتی) به رهبری ایران توانسته‌اند آرایش نیروهای خود را در مقابل «اسرائیل» به رهبری ایران بازیابی و تثبیت کنند.

شاهد ظهور جبهه منطقه‌ای به رهبری ایرانیم

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به فاصله گرفتن ریاض از این رژیم و واشنگتن افزود که هم‌اکنون تل آویو علاوه بر وضعیت نامطلوب روابط با اردن و امارات، شاهد جدایی (تدریجی) ریاض از سیاست منطقه‌ای ما و واشنگتن است و این وضعیت بد خطیر، زمان زیادی برای حل‌وفصل آن خواهد طلبید.

گفتنی است در همین ارتباط، «تساحی هنگبی» رئیس شورای امنیت ملی تل آویو در اظهاراتی امروز اعلام کرد روابط دوستانه فیمابین ایران و روسیه «بسیار نگران کننده» است.

از سوی دیگر، روزنامه «معاریو» چند روز پیش اعلام کرد که از سرگیری روابط میان ایران و اردن مایه نگرانی این رژیم شده است.

چندی پیش نیز روزنامه «آسوشیتد پرس» گزارش داد که روابط ایران و عربستان سعودی مایه نگرانی این رژیم شده و تل آویو هم‌اکنون خود را به شکل ویژه‌ای «تنها» و بی‌یاور می‌بیند.