اظهارات جدید روحانی اصلاح طلب درباره حجاب

محمد تقی فاضل میبدی، روحانی شاذگوی اصلاح طلب که پیش تر در ادعای عجیب گفته بود: «حجاب از ضروریات اسلام نیست»(!) این بار گفته است حجاب را به خود مردم بسپارید و به فکر حل مشکلات اقتصادی باشید.

البته که حجاب به خود مردم سپرده شده و اغلب ملت مومن ایران هم اهل حیا و عفاف هستند اما موضوع آن دسته اقلیتی هستند که می خواهند با کشف حجاب رو به برهنگی فضای جامعه را ناامن سازند و برخی رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب هم سعی می کنند با دوقطبی سازی اقتصاد و حجاب راه را برای این افراد باز کنند.

نکته دیگری که فاضل میبدی به آن اشاره کرده و سعی کرده در طرح پلیس اختلال ایجاد کند آن است که این طرح را باعث ایجاد نفاق دانسته و همچنین حجاب را با مقوله نماز مقایسه کرده است! این ادعای بامزه در حالی است که در سطح جامعه افراد باید قانونمند رفتار کنند و بحث اعتقاد یک اقلیت به ولنگاری اهمیتی ندارد.

 بخش هایی از اظهارات فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*خانمی در خیابان از ترس ماموران یا دوربین حجابش را می‌گذارد و بعد جای دیگر که دوربین یا مامور نباشد، حجابش را برمی‌دارد، این که دین و حجاب نشد. بنابراین به نظرم این روش نفاق پروری است. در واقع ما از جامعه یک چهره بیرونی در برابر حکومت و یک چهره‌ای در خلوت به دور از حکومت می‌سازیم. اصولاً در بین فقها هیچ کس نگفته امر به معروف و نهی از منکر را با جبر، زور و تهدید بین مردم جا بیندازیم. این روش به نظر من روش درستی نیست و نتیجه معکوس دارد.

*به هر حال باید این موضوع را در اختیار مردم بگذارند و در ادامه مردم را نصیحت و اندرز دهند؛ باید روش را تغییر دهند و احکام اسلام و شریعت را با جبر، زور و تهدید در جامعه تبلیغ و ترویج نکنند.

*اگر مشکلات اقتصادی مملکت حل شود، بقیه مسائل حل می‌شود. یعنی به جای اینکه به مشکلات اصلی بپردازند، به مسائل فرعی مشغول هستند. مشکل کشور گرانی، تورم و اقتصاد است. اگر این را درست کنند، به نظر من باقی مسائل حل می‌شود. حجاب را به خود مردم بسپارند و مسائل دولتی و ریشه‎ای را حل کنند.

*یعنی به مردم بگویند اسلام می‌گوید حجاب داشته باشید. وقتی نماز و احکام دین را به عهده خود مردم می‌گذارید، چرا درمقوله حجاب با قوه قهریه برخورد می کنید؟ این هم همانطور است. می‌شود کسی را با شمشیر به زور نمازخوان کرد؟ نماز را خود طرف باید بخواهد که بخواند. هر چیزی که در مسائل اخلاقی به سمت اجبار و تهدید رفته است، تبدیل به نفاق می‌شود.