واکنش وزارت خارجه آمریکا به لوایح ضد ایرانی تندرو‌ها در کنگره

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره لوایح جمهوریخواهان برای تحریمها ی بیشتر علیه ایران و بستن دست دولت بایدن در مذاکرات با ایران گفت: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کاملا متعهد هستند که هرگز اجازه دستیابی ایران را به سلاح هسته‌ای ندهند.

به گزارش تارنمای وزارت خارجه آمریکا، این مقام وزارت خارجه با تکرار ادعا‌های واشنگتن مدعی شد: ما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است. البته دیپلماسی شامل تعامل قوی با متحدان و شرکا از جمله سه کشور اروپایی خواهد بود.

پایگاه اطلاع رسانی فری بیکن روز جمعه به وقت محلی گزارش داد جمهوریخواهان معرفی شش لایحه را آغاز خواهند کرد که برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران و محدود کردن توانایی کاخ سفید برای لغو تحریم‌ها در توافقات احتمالی با تهران طراحی شده‌اند. این لوایح که توسط اعضای کمیته محافظه کار مطالعات جمهوریخواه حمایت می‌شود، ارتش، رهبران دولتی و بخش مالی ایران را هدف قرار می‌دهد.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به لوایح ضد ایرانی تندرو‌ها در کنگره

به ادعای واشنگتن فری بیکن، اگرچه دولت بایدن بطور علنی ادعا می‌کند که مذاکرات با ایران متوقف شده است، قانونگذاران آشنا با این موضوع معتقدند کاخ سفید در پشت صحنه همچنان برای تضمین یک توافق هسته‌ای جدید تلاش می‌کند و این گفتگو‌ها ممکن است دلیل تهران برای افزایش فعالیت‌های نظامی و حملات خود به اهداف آمریکا در منطقه باشد.