سنگ اندازی آمریکا به خاطر تغییر و تحولات در منطقه به نفع ایران

محمدصالح جوکار ، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت به دو بخش تقسیم شد ایشان در ابتدا وحدت بین ملت را خواستار شدند و سپس به تعامل و وحدت بین اجزای مختلف نظام از قوه مقننه گرفته تا قوه مجریه و قوه قضاییه تاکید کردند.

وی افزود: در سایه وحدت باید همدلی باشد با این رویه می توان از سد مشکلات عبور کرد اگر وحدت و همدلی نباشد یقیناً در سایه اختلافات و فاصله افتادن بین مسئولان که دشمنان به دنبال آن هستند بخش زیادی از انرژی قوا برای موضوعات مورد اختلاف هزینه خواهد شد.

جوکار گفت: راه‌هایی مثل هم‌اندیشی در جلسات تخصصی می‌‌تواند به همدلی تقابل و ارتباط بهتر کمک کند‌ مسئولان قوا می‌توانند در این جلسات حضور یابند و نقطه نظرات خود را راجع به موضوع مشترکی که مورد بحث است مطرح کنند. با این کار باعث وحدت نظر و عمل خواهند شد.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس اظهارداشت: لذا اگر با چنین کاری سران قوا و مسئولان روی هدف متمرکز شوند یقیناً مشکلات در کشور مرتفع خواهد شد و اهداف راهبردی نیز محقق می‌شود. بنابراین منظور رهبر انقلاب از وحدت این است که ما بدون ایجاد حاشیه برای یکدیگر تلاشمان بر این باشد مشکلات مردم و کشور را حل کنیم.

او گفت: اگر به سمت مسائل حاشیه‌ای برویم و از متن اصلی هدف خارج شویم قطعاً دیگر هدف در دسترس نیست و به آن نمی‌رسیم و ازطرف دیگر هزینه‌های بیشتری به نظام و مردم تحمیل می‌شود. چراکه به حاشیه رفتن و به حاشیه پرداختن چیزی جز پوچی ندارد و حتی باعث تضعیف می‌شود که قابل قبول نیست.

سنگ اندازی آمریکا به خاطر تغییر و تحولات در منطقه به نفع ایران

جوکار همچنین ابرازکرد: نکته اساسی نیز این است؛ افرادی که از عدم وحدت و وجود حاشیه کاسب باشند سعی می‌کنند از خلا، انشقاق و فاصله‌ای که بین قوا ایجاد می‌شود سوء استفاده کنند. لذا مسئولان نباید این فضا را به سوء‌استفاده گران بدهند و و منفذها و انشقاق‌ ایجاد کنند که دشمن از طریق آن بتواند نفوذ کند و عده‌ای به مقصود خود دست پیدا کنند و این مسئله مجدداً باعث ایجاد حاشیه برای کل قوا شود.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس درانتها خاطرنشان کرد: به طور مثال ما در حوزه اقتصاد شاهد یکسری رفتارها ازسفته بازی گرفته تا رانت‌خواری هستیم. بنابراین کسانی که دنبال چنین کارهایی هستند، در سایه ایجاد اختلاف بین قوا جیبشان پر می‌شود. اما اگر رفاقت و همدلی مسئولان تقویت شود چنین افرادی دیگر نمی‌توانند اقدامی کنند.