نقل قول نماینده خاش از وعده دریافت حق‌آبه هیرمند در سال جاری

 اسماعیل حسین زهی درباره وضعیت آبی در استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: دو دهه است که با خشکسالی پی در پی مواجه هستیم و امروز اکثر روستاهای استان به دلیل نبود آب در حال خالی شدن از سکنه بوده و شاهد شکل‌گیری یک حاشیه نشینی عجیبی در مرکز استان و اطراف برخی از شهرستان‌های استان هستیم. هزینه‌هایی که برای ساماندهی حاشیه‌نشینی باید صرف شود خیلی بیشتر از هزینه‌هایی است که برای اخذ حق آبه استان باید بپردازیم.

وی در ادامه با بیان این‌که «انگیزه اصلی برای سکونت مردم در روستاها تامین آب، برق، گاز، بهداشت و آموزش است»، اظهار کرد: اگر این بسترها فراهم شود مطمئنا هیچ فرد روستایی حاضر به ترک روستای خود نخواهد بود.

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: در حوزه انتخابیه بنده خیلی از مناطق فاقد آب شرب تصفیه شده است. انتظار می‌رود وزارت نیزو تامین اعتبار خوبی در این حوزه داشته باشد تا هرچه زودتر به برخی از شهرستان‌ها آبرسانی انجام شود. اکنون در ۴۰ کیلومتری مرکز استان چاه‌های متعددی در حال حفر شدن است.

 

نقل قول نماینده خاش از وعده دریافت حق‌آبه هیرمند در سال جاری تصریح کرد: از وزارت خارجه نیز درخواست داریم که با جدیت با طالبان مذاکره انجام دهند تا حق آبه ایران از هیرمند گرفته شود. خوشبختانه بنده شنیدم که گفته شده امسال حق آبه رودخانه هیرمند داده خواهد شد. امیدوارم این موضوع تحقق پیدا کرده و از یکی از نگرانی های مردم کاسته شود در غیر اینصورت علی رغم کارهای بسیار خوبی که در استان سیستان و بلوچستان انجام شده با بحران آبی مواجه خواهیم شد.