وزیر جدید صمت باید اسب رم کرده صنعت را رام کند

امان‌الله حسین‌پور ، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص مشکلات فعلی در حوزه صنعت و قابلیت‌های وزیر جدیدی که قرار اس به مجلس معرفی شود، گفت: در ابتدا باید ببینیم وزیر صمت به چه علت از وزارت افتاده و چرا مجلس به او رأی اعتماد نداده است. حرف مجلس به وزیر صمت این بود که چرا وضعیت تورم و گرانی در بخشی که ۳۰ درصد اقتصاد کشور در آنجا وجود دارد هیچ سامان و مدیریتی ندارد؟ راس این تورم و گرانی نیز صنعت خودرو است.

وی افزود: متاسفانه در بخش تولیدات صنعت قیمت‌ها به‌صورت افسارگسیخته افزایش می‌یابد و هیچ نظارت و کنترل و برنامه‌ای برای آن وجود ندارد. اکنون هم تولید کننده و هم مصرف کننده متضرر و ناراضی هستند. لذا این نخستین حرف و گله و سوالی بود که مجلس به دنبال آن بود و این سرتیتر سوال را می‌توان از صنعت خودرو گرفته تا سایر بخش‌های صنعت کشور مطرح کرد.

حسین‌پور ادامه داد: موضوع بعدی این است که کشور ما ظرفیت‌‌های بسیار بالایی در حوزه معدن دارد. اما چرا استفاده نمی‌شود؟ این‌ها مواردی بود که در روز استیضاح به صورت شفاف مطرح شد. لذا وزیر جدیدی که می‌خواهد پیشنهاد شود باید بسیار مسلط و متخصص و دو راهبرد داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: وزیر جدید باید فردی باشد که در گام اول بتواند نابسامانی موجود را مهار و کنترل کند. این کار یک برنامه کوتاه مدت و فوری می‌خواهد. بنابراین کسی که می‌آید باید در چنین کاری استاد و توانمند باشد. زیرا افسار قیمت رها شده و این اسب رم کرده است! صنعت نیازمند سوارکاری است تا بتواند این اسب رم کرده که تاکنون با صاحب فرار می‌کرد و اکنون در حال فرار بدون یک صاحب و سوارکار است را در وهله نخست آرام کند.

وزیر جدید صمت باید اسب رم کرده صنعت را رام کند

او اظهارداشت: کسی چنین مهارتی را دارد که به خوبی بدنه وزارت را بشناسد. توصیه من به رئیس جمهور این است که اگر قرار است از خارج از وزارت صمت کسی را انتخاب کند وزیر پیشنهادی از شخصی باشد که بدنه دولت را به خوبی بشناسد. زیرا اگر وزیر جدید بدنه دولت و وزارت را نشناسد بازهم شرایط همان آش و کاسه خواهد بود.

حسین‌پور تاکید کرد: نکته دوم این است ما معتقد هستیم وضعیت فعلی کشور به‌دلیل انباشت مشکلات در چندین سال گذشته است. وزیر قبلی صمت، آقای فاطمی امین مدعی بود که کار زیربنایی می‌کند و برنامه ریزی دارد که مشکلات فعلی حل خواهد شد. اما در واقع کسی که قرار است به وزارت صمت منصوب شود باید توانایی این را داشته باشد که اسب رم کرده صنعت را به ریل و خط اصلی برگرداند.

نمایمده مردم اسفراین درانتها خاطرنشان کرد: چه بسا نیاز است وزبر جدید در برخی از بخش‌ها گاهاً ریل و مسیر جدید بسازد. لذا کسی که قرار است تحت عنوان وزیر صمت معرفی شود باید فردی شجاع و نترس و متخصص و قاطع باشد و بدنه دولت وزارت را بشناسد تا بتواند مدیریت بحران کند.