جریان مقاومت در فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به سوریه ، در دیدار «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه این کشور با بیان اینکه ایران دوست روزهای سخت کشورهای منطقه است، گفت: ایران در دوران مقاومت دوست و حامی ملت و دولت سوریه بود و برادری بین دو ملت مقاوم ایران و سوریه تداوم خواهد داشت.

رئیس‌جمهور افزود: جریان مقاومت ، به‌ویژه در فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده و رویکرد توسعه‌طلبی و اشغالگری امروز شکست خورده است. رژیم صهیونیستی همچنین با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و نیز میدان‌داری گروهک‌های تروریستی دست ساخته آمریکا قصد داشتند سوریه را تجزیه کنند، اما موفق نشدند.

رئیسی اظهار کرد: صهیونیست‌ها با حمایت حامیان غربی خود امروز سیاست تجزیه‌طلبی را در سودان دنبال می‌کنند و مردم سودان و جهان اسلام باید مراقب توطئه‌های صهیونیست‌ها باشند و بدانند که مهمترین ضرورت امروز برای ملت‌های مسلمان وحدت بوده و جمهوری اسلامی منادی و دعوت‌کننده همه مسلمانان به وحدت است.

«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مهمترین روندها و تحولات منطقه‌ای، گفت: تحولات منطقه حاکی از روند رو به رشد و رو به جلوی روابط ایران و سوریه دارد.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، علمی و فناوری دارد که می‌توانند در زمینه ارتقای سطح روابط دو کشور مورد استفاده قرار گیرند و باید اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور را با جدیت دنبال کنیم.