تشکیل وزارت بازرگانی برای مهار قیمت‌ها ضروری است

  معین الدین سعیدی درباره لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی گفت: در سال‌های گذشته طبق قانون تمرکز اختیارات وزارت جهادکشاورزی، بخش بازرگانی محصولات کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

وی افزود: این کار سبب شد که وزارت جهادکشاورزی امکان کافی برای نظارت بر بازار را نداشته باشد و در عین حال از وظیفه اصلی خود که توسعه مسائل کشاورزی است، غافل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی ضروری است وزارتخانه تخصصی که حوزه بازار را به خوبی رصد کرده و مشکلات مردم را رفع کند، ایجاد شود و تمام وقت و توان خود برای مسائل رفع نیازهای اساسی مردم قرار دهد.

نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی اظهار داشت: بخشی از دلایل افزایش قیمت‌ها به حوزه نظارتی مربوط است و در این زمان تشکیل وزارت بازرگانی با نیروهای تخصصی می‌تواند به بهبود شرایط فعلی کشور کمک کند

تشکیل وزارت بازرگانی برای مهار قیمت‌ها ضروری است

سعیدی خاطرنشان کرد: اولویت امروز مردم معیشت، مسکن، خودرو و تامین کالاهای اساسی است.

وی تاکید کرد: ایجاد وزارتخانه‌ای که وظیفه آن تنظیم بازار و نظارت بر آن باشد و به مهار تورم و جلوگیری از افسارگسیختگی قیمت‌ها کمک کند، بسیار ضروری است.

  مجلس این هفته به دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی رای مثبت داد و به این ترتیب این لایحه هفته آینده در مجلس تعیین تکلیف می‌شود.