نگرانی صهیونیست‌ها از نتایج سفر رئیسی به سوریه

 رسانه‌های صهیونیستی که از دو هفته قبل گزارش‌های متعددی درباره نگرانی محافل و مسئولان این رژیم از سفر سید «ابراهیم رئیسی » رئیس جمهور کشورمان به سوریه منتشر کرده بودند، روز گذشته بعد از پایان سفر آقای رئیسی اعلام کردند که این سفر نتایج بدی برای اسرائیل دارد.

رسانه‌های عبری در این زمینه روز جمعه گزارش دادند که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به منظور تقویت ائتلاف تهران-دمشق-حزب‌الله به سوریه سفر کرده بود. 

«نیر داوری» خبرنگار امور نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه 12 تلویزیون این رژیم با اشاره به این که جبهه ضد اسرائیلی در منطقه تقویت شده است تاکید کرد: رئیس جمهور ایران برای تقویت اتحاد تهران-دمشق-حزب‌الله به سوریه رفته بود و این برای اسرائیل اصلا خوب نیست.

وی افزود، این روزها رقابت بزرگی در منطقه برای بازسازی سوریه وجود دارد و به تازگی عربستان سعودی نیز وارد این عرصه شده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که سفر رئیسی به سوریه در مقطعی مهم در سطح منطقه‌ای انجام شده و پیام این سفر آن است که «ما (محور مقاومت به رهبری ایران) پیروز شدیم و اتحاد راهبردی ما شکسته نمی‌شود».

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود در واکنش به سفر رئیس جمهور کشورمان به دمشق اعلام کرد، سفر رئیس جمهور ایران به سوریه، بیانگر آغاز دوران جدید ایران در منطقه است.

کارشناسان صهیونیست معتقدند که نکته اصلی سفر رئیس جمهور ایران به سوریه، در جنبه راهبردی این سفر است؛ جایی که تهران استراتژی جدیدی را درباره سیاست‌های منطقه‌ای خود اتخاذ کرده‌ است. به ویژه اینکه سفر ابراهیم رئیسی به دمشق در شرایطی صورت گرفت که ایران اخیرا توافقی را با عربستان برای احیای روابط امضا کرده و همه این‌ها در حالی است که اسرائیل گرفتار بحران‌های داخلی و خارجی متعدد است.

نگرانی صهیونیست‌ها از نتایج سفر رئیسی به سوریه

تحلیلگران صهیونیست ضمن ارزیابی نتایج خطرناک سفر رئیسی به دمشق، برای اسرائیل، تاکید کردند که اسرائیل اکنون در حال ثبت یک شکست خطرناک و سرنوشت‌ساز برای خود است؛ درحالی که ایران در حال تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی و تاثیرگذار در منطقه می‌باشد.

البته نگرانی صهیونیست‌ها از تحولات منطقه به ویژه با آغاز سال 2023 میلادی مسئله جدیدی نیست و تنش میان آنها از زمان امضای توافق ایران و عربستان به شدت بالا گرفته و اکنون اسرائیلی‌ها نگرانند که بعد از احیای مناسبات ریاض و  دمشق، تلاش‌ها برای همگرایی میان عربستان و حزب‌الله نیز به نتیجه برسد.