حمایت آمریکا از توهین کنندگان به مقدسات دینی در ایران

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در واکنش به مجازات دو مجرم اسلام‌ستیز و هتاک به مقدساتِ مسلمانان جهان با تداوم مداخله جویی های واشنگتن در امور ایران مدعی شد: "ما اعدام ها در ایران را محکوم می کنیم و این اقدامات یاداور علاقه شدید حکومت ایران برای سوءاستفاده و نقض حقوق بشر مردم ایران است."

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: "همه قوانین مربوط به توهین به مقدسات، توهینی به حقوق بشر در سراسر جهان از جمله ایران" است.

پاتل مدعی شد: "ایالات متحده همچنان با همکاری شرکا و متحدان خود به اقدامات مقتضی برای پاسخگو کردن مقامات ایران برای نقض فاحش حقوق بشر ادامه خواهد داد."

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ما به هدف قراردادن ناقضان حقوق بشر تردید نخواهیم کرد.

قوه قضاییه ایران روز دوشنبه اعلام کرد دو مجرم اسلام‌ستیز و هتاک به مقدساتِ مسلمانان جهان و ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی مردم ایران که از طریق فعالیت گسترده در فضای مجازی به توهین به دین اسلام، شخصیت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار و نشر عمومی این توهین‌ها اقدام می‌کردند به دار مجازات آویخته شدند.

این دو مجرم به دلیل ارتکاب جرایم علنی نظیر سب‌النبی، اهانت و اتهام به مادر پیامبر اکرم(ص)، استخفاف قرآن به وسیله سوزاندن و توهین به مقدسات به اعدام محکوم شدند.

در پی وصول گزارش‌های مکرر مردمی مبنی بر فعالیت یک مجموعه که مبادرت به انتشار تصاویر و لینک‌های مبتذل می‌کرد، در سال ۹۹ پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهر اراک تشکیل و افرادی در این رابطه شناسایی و به مراجع قضایی در تهران، اسلامشهر و رشت احضار می‌شوند.

حمایت آمریکا از توهین کنندگان به مقدسات دینی در ایران

با حضور نامبردگان در مرجع قضایی و انجام تحقیقات گسترده در مورد نوع فعالیت آن‌ها، مشخص می‌شود یکی از افراد احضار شده ارتباط کاملا ساختاری و هدفمندی با شبکه‌ای از افراد توهین‌کننده به مقدسات در فضای افکار عمومی و فضای مجازی دارد.

بر اساس گزارش قوه قضاییه ایران،در پی تحقیقات صورت گرفته، از فرد مورد اشاره و تجزیه و تحلیل داده‌های تجهیزات توقیف شده از یکی از متهمان، شخصی به نام یوسف مهرداد در شهرستان اردبیل شناسایی شده و مشخص می‌شود یوسف مهرداد مدیر و ایجادکننده یک گروه مجازی بسیار معروف در زمینه فعالیت‌های اسلام‌ستیزی و توهین‌های بیشرمانه به مقدسات دینی و اسلامی است.

در این گزارش آمده است: در ادامه تحقیق از گروه‌ها و کانال‌ها متعلق به یوسف مهرداد، مشخص می‌شود که او در اداره این گروه‌ها و کانال‌های اسلام‌ستیز و هتاک به مقدسات با فرد دیگری به نام صدرالله فاضلی زارع همکاری گسترده و تنگاتنگی داشته است. با بازداشت فاضلی زارع و آغاز تحقیقات از وی مشخص می‌گردد یک اکانت معروف که سابقه گسترده‌ای در توهین به مقدسات و ترویج خداناباوری داشته روی گوشی همراه او فعال است و متهم پس از مواجه شدن با حقایق آشکار روی تلفن همراه خود تعلق اکانت موصوف به خود را می‌پذیرد.