سرلشکر باقری در دیدار سلطان عمان چه گفت؟

سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان که در رأس یک هیأت بلند پایه نظامی به عمان سفر کرده است، ظهر امروز با «هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید» سلطان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر باقری در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به کشور دوست و برادر عمان، روابط بین دو کشور را پایدار و مثبت دانست، و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران کشور عمان را یک همسایه خوب برای ایران می‌داند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ضمن تحلیل وضعیت جهان که در آستانه ورود به یک نظم جدید است، تصریح کرد: آینده جهان نشان از یک نظم چندقطبی دارد؛ نظمی که در آن قدرت جهان از غرب به سوی آسیا در حال انتقال است و این تحولات بر روی منطقه ما تأثیر گذاشته و قطعا نیاز به نزدیکی روابط نظامی و برقراری امنیت در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال غرب  اقیانوس هند داریم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه سیاست‌های اصولی کشور ایران، تأمین بومی امنیت  در منطقه است، تأکید کرد: اقدامات مشترک ایران و عمان می‌تواند امنیت بهتری را ایجاد و اثبات کند که نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

وی با اشاره به هوشمندی سیاست‌های کشور عمان در موضوع یمن، گفت: تلاش برای ایجاد صلح عادلانه و حفظ تمامیت ارضی یمن باید ادامه داشته باشد.

در ادامه این دیدار، هیثم« بن طارق بن تیمور آل سعید» نیز ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران، گفت: سلام گرم بنده را به رهبر و رئیس‌جمهور ایران برسانید و انشاءالله در آینده بسیار نزدیک به ایران سفر خواهم داشت.

سلطان عمان در ادامه با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های  نظامی و صنعت دفاعی بین دوکشور، گفت: سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف دفاعی و نظامی بین دو نیروهای مسلح باید ارتقا پیدا کند.

«هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید» با تأکید بر حضور نیروی دریایی ارتش عمان جهت حضور در رزمایش‌های بین‌المللی در ایران، افزود: امنیت تنگه هرمز و دریای عمان می‌تواند توسط کشورهای منطقه تأمین شود.