خرید مسکن؛ آرزوی دور از دسترس قشر متوسط

اصغر سلیمی با اشاره به موضوع لایحه مالیات بر معاملات مکرر در بخش مسکن از سوی دولت، بیان کرد: معضلات بخش مسکن نیازمند توجه همه جانبه دستگاه ها و وزارتخانه هاست.

 

وی با بیان اینکه مجلس نیز در قالب رفع مشکلات بخش مسکن موضوع مالیات بر سوداگری را پیگیری کرد،تصریح کرد: با توجه به ارائه لایحه جدید از سوی دولت در بخش مسکن،بهتر این است که این موارد در قالب یک قانون پیش رود. البته شاید دولت مطلع از جزئیات طرح نبوده که باید به این موضوع توجه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجاره و رهن مسکن فشارهای زیادی را بر مردم تحمیل کرده است،ادامه داد: در این شرایط خرید مسکن هم برای قشر متوسط تبدیل به یک آرزو شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به دنبال ساماندهی حوزه مسکن است،بیان کرد: اگر لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن و مالیات بر سوداگری یک کاسه شده و ماحصل آن مدنظر مسئولین قرار گیرد، قوانین چند پاره نخواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: باید در لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن و مالیات بر سوداگری به طوری عمل شود که مردم متضرر نشوند.

خرید مسکن؛ آرزوی دور از دسترس قشر متوسط

این نماینده مجلس با بیان اینکه خانه تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده است، بیان کرد:برخی در این شرایط خانه را به قصد احتکار تهیه کرده و به فروش می رسانند لذا در این شرایط باید راهکاری وجود داشته باشد که به نظر بنده این راهکار باید با همفکری مجلس و دولت به دست بیاید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اشکالات در بخش مسکن به عینه وجود دارد و مجلس و دولت می توانند یا در قالب مالیات بر سوداگری و یا لایحه جدید دولت، این اشکالات را برطرف کنند.