قالیباف: تورم محصول رشد نقدینگی است

 محمدباقر قالیباف در سومین همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی، حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در آستانه ارسال لایحه برنامه هفتم از طرف دولت در این نشست بسیار مهم و تاثیرگذار حضور دارم برنامه هفتم برنامه پایه‌ای برای حرکت‌های بعدی باشد.

وی گفت: ما به‌عنوان یک دولت، به عنوان یک نظام جمهوری اسلامی، مبتنی بر اندیشه‌های سیاسی حضرت امام (رض) و فرمایش‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تبیین شرایط موجود برای انقلاب اسلامی و ایران عزیزمان، هر تصمیمی و هر سیاستی را که می‌خواهیم  بگذاریم و اجرایی کنیم، موظفیم که شرایط محیطی خودمان را در حوزۀ داخلی و خارجی به‌طور دقیق و با یک نگاه راهبردی خوب بشناسیم و خوب تحلیل کنیم و دقیق بدانیم که در چه شرایطی هستیم.

وی ادامه داد: این بسیار مهم و کلیدی است برای برنامه‌ریزی و تنظیم یک برنامۀ پنج‌ساله؛ چه برسد به یک برنامۀ درازمدت طولانی. البته من معتقدم همین برنامۀ پنج‌ساله با توجه به شرایط علم و فناوری و تحولاتی که اتفاق می‌افتد، پنج سال امروز شاید با چند دهه در سال‌های گذشته، به‌لحاظ پیشرفت و تحول در این عرصه‌های علمی و دانش‌بنیان برابری کند.

رییس مجلس گفت: همۀ اندیشمندان و متخصصان در این موضوع اتفاق نظر دارند که امروز قدرت‌های جهانی و همۀ کشورهای جهان در این کره خاکی در آستانۀ یک تغییرند. تغییر نظم جهانی. ما باید دقیقاً بدانیم در این تغییر نظم جهانی جایمان کجاست و در کجا باید قرار بگیریم. بدون شک، باید در یک نقطۀ برتر نسبت به گذشته قرار بگیریم. چه در حوزۀ منطقه و چه در حوزۀ بین‌المللی.

قالیباف: تورم محصول رشد نقدینگی است

قالیباف تصریح کرد: در حوزۀ مسائل داخلی هم، بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری، نیازمند یک تحولیم. این تحول را مقام معظم رهبری در سال ۹۹، قبل از کرونا، در حرم حضرت امام ترسیم کردند و فرمودند امام اساساً امام تحول بود و ما نیز باید آن مسیر را طی کنیم. ما در حوزۀ راهبردی، باید نقش برتری را در تغییر نظم جهانی پیدا کنیم. بدانیم باید کجا باشیم و آن جایگاه را دقیق فهم کنیم. نقشۀ راه را باید بشناسیم.

وی ادامه داد: همچنین، ما نیازمند یک تحول در نظام حکمرانی در داخل هم هستیم. چه در حوزۀ مسائل فرهنگی و اجتماعی، چه در حوزۀ مسائل سیاست خارجی، و چه در حوزۀ مسائل اقتصادی، چه در حوزۀ مسائل دفاعی و امنیتی، نیازمند یک حکمرانی نو هستیم.