قدردانی هنیه از ایران و حزب‌الله

« اسماعیل هنیه » رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس )،‌ بعدازظهر امروز (یکشنبه)، درباره جنگ اخیر نیروهای مقاومت با رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری «صفا»، رئیس دفتر سیاسی حماس در این بیانیه از امت عربی و اسلامی، و از کشورها و گروه‌هایی که از مقاومت و مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی کردند و «بخصوص ایران و حزب‌الله که در ایجاد معادله قدرت در برابر دشمن نقش داشتند،» تشکر کرد.

اسماعیل هنیه گفت: «مقاومت ثابت کرد که قدرت ناکام گذاشتن اقدامات قلدرمآبانه اشغالگران را که از طریق [متوجه ساختن حملات علیه] سرایا القدس یا تفرقه‌افکنی میان نیروهای مقاومت صورت گرفت، دارد.»

وی در ادامه به اتحاد و یکپارچگی نیروهای مقاومت در نبرد اخیر برای دفاع از ملت فلسطین اشاره کرد و افزود که نیروهای مقاومت با اتخاذ تاکتیک مناسب جنگی ثابت کردند که توان مدیریت نبرد و سوزاندن فرصت دشمن و فراری دادن شهرک‌نشینان از اطراف نوار غزه را دارند.

تشکر ویژه هنیه از ایران و حزب‌الله

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین به اتاق عملیات مشترک نیروهای مقاومت بابت مدیریت جنگ «ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) درود فرستاد و به‌ویژه از «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تشکر کرد.

هنیه در ادامه تاکید کرد: «اولا به لطف خداوند و سپس با حمایت‌های مردم بزرگ ما از مقاومت پیروز و متحد، موفق شدیم محاسبات اشغالگران را بر هم بزنیم و به سامانه‌های امنیتی آن‌ها  بخصوص آنچه گنبد آهنین نامیده می‌شود و فلاخن داوود ضربه بزنیم. با وجود افتخار دشمن به ظرفیت‌های نظامی و فناوری‌هایش، مقاومت تثبیت کرد که قادر به زدن هر نقطه‌ای در این رژیم است.»

او همچنین ضمن تسلیت شهادت فلسطینیان در جنگ اخیر و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، تاکید کرد که خون شهدا به باد نخواهد رفت. هنیه همچنین از قطر، مصر و سازمان ملل بابت تلاش برای برقراری آتش‌بس تشکر کرد.