آمریکا هر جایی پا می‌گذارد نا امنی بیشتر می‌شود

  ابراهیم عزیزی در پایان نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در مینسک به خبرنگاران گفت: متأسفانه شاهد اقدامات یکجانبه آمریکا و غرب هستیم، در همه مناطقی که آمریکایی ها حضور دارند ناامنی ایجاد می کنند و متحدان آنها هم در توسعه ناامنی در چنین مناطقی مشارکت می کنند. پیامدهای چنین مداخلاتی به گفته وی، تروریسم سازمان یافته، مداخله در امور داخلی کشورها،  تهدیدات بیولوژیکی و فضایی و گسترش مواد مخدر است که  تهدیدی برای امنیت ملی کشوها به شمار می آید. 

نماینده مردم شیراز درمجلس تصریح کرد: در مورد همه این مشکلات، کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی باید تصمیم بگیرند. ایران تجربه چندین ساله مقابله با آمریکا را دارد. تنها در مبارزه با تروریسم، ایران ۷ هزار شهید داده است. در این مسیر تجربیات گران بهایی داریم که می توانیم آن را با کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در میان بگذاریم .

آمریکا هر جایی پا می‌گذارد نا امنی بیشتر می‌شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین بر این باور است که  همه اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی، باید اقدامات خود را هماهنگ کرده و با همبستگی و مقاومت مشترک در برابر دشمنان و مشکلات ایستاد و گفت: این نشست را بسیار مفید و موثر  بوده که در نهایت به توسعه ثبات و برقراری صلح در منطقه کمک می کند.