احساس خطر کاخ سفید از توسعه روابط خارجی تهران

​محمد رشیدی با اشاره به بیانیه ضد ایرانی رؤسای وزارتخانه‌های مالی و بانک‌های مرکزی هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت (G7)، گفت: کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا عضو این گروه هستند لذا هر نوع موضع گیری علیه جمهوری اسلامی امکان پذیر است و در نشست قبلی نیز این گروه علیه فعالیت های هسته ای کشورمان موضع گیری منفی کرده بود.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع سیاست های گروه هفت مبتنی بر خواسته های کاخ سفید تبیین می شود از این رو شاهد دامن زدن به ایران هراسی از طریق هفت کشور بزرگ صنعتی جهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه دنیای استکبار با همکاری صهیونیست ها و آمریکایی ها تلاش های زیادی انجام دادند تا ایران را در انزواء قرار دهند، ادامه داد: این مهم در حالیست که سیاست خارجی جمهوری اسلامی تقویت شده شده و امروزه شاهد تعمیق و بهبود روابط تهران با کشورهای همسایه، منطقه خلیج فارس و حتی کشورهای آمریکای لاتین هستیم.

احساس خطر کاخ سفید از توسعه روابط خارجی تهران

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع صهیونیست ها و آمریکایی اقدامات زیادی انجام دادند سعودی ها با ایران رابطه ای نداشته باشد و حتی اجماع منطقه ای علیه کشورمان راه اندازی کنند اما اکنون شاهد رفع سوءتفاهم ها میان تهران و ریاض هستیم و حتی بهبود روابط تا مرحله ای پیش رفته که عربستان درصدد سرمایه گذاری اقتصادی در جمهوری اسلامی است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین کشورهای گروه هفت احساس خطر کرده و با بیان اینکه هر نوع معامله و تعامل اقتصادی با ایران تبعات منفی در پی خواهد داشت، می خواهند روابط جمهوری اسلامی با دیگر کشورها را تحت تاثیر قرار دهند.