با قدرت دریایی می‌توان در حوزه‌های بین‌المللی و راهبردی حرف‌های جدی داشت

ناصر کنعانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدام ارزشمند و افتخار آفرین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و  عملیات بی نظیر صورت گرفته از سوی آنها باعث افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی شده است، گفت : قدرت دریایی از مولفه های مهم قدرت کشورها در عرصه  بین المللی محسوب می‌شود و کشوری که دارای قدرت دریایی است  می تواند در حوزه های  بین المللی و راهبردی حرف های جدی برای گفتن داشته باشد.

کنعانی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های ارزنده ای در فناوری های دریایی داشته است ، خاظرنشان کرد  : با این سفر، برگ اقتدار دیگری بر اوراق قدرت جمهوری اسلامی افزده شد .

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این سفر ، یک سفر عادی نبود گفت: در این سفر  اقتدار دریایی، علمی، صنعتی و فناوری ایران در این حوزه به نمایش گذاشته شد .

با قدرت دریایی می‌توان در حوزه‌های بین‌المللی و راهبردی حرف‌های جدی داشت

وی تاکید کرد : ایران در این عملیات نشان داد که تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا شکست خورده است. این اقدام امید را در دل ملت‌های مستقل دنیا افزایش داد و نشان داد که ایران  در پرتو اراده ملی، توانایی  عبور از سیاست های تحمیلی نظام سلطه  را دارد .

کنعانی تاکید کرد :این اقدام، امید را نزد دولت ها ی دوست و مستقل ارتقا داد و بر عزت ملی جمهوری اسلامی بیش از گذشته افزود .