نیروهای طالبان از متانت مرزداران غیور ایران سوء برداشت نکنند

  محمد وحیدی با اشاره به تاکید ریاست جمهوری مبنی بر ضرورت تخصیص دادن حق‌آبه هیرمند به مردم و منطقه سیستان و بلوچستان ، تاکید کرد: گروه طالبان که در سرزمین افعانستان بی قاعده بر مسند است، باید بیاموزد ضمن رعایت الگوهای دیپلماتیک، پاسخگوی رفتارهای خود بوده و تماماً به معاهدات گذشته بین دو کشور متعهد باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای طالب مستقر در مرز کشور، از متانت و شخصیت بالای مرزداران غیور کشور سوء برداشت نکنند، چراکه  توان تحمل خشم این شیرمردان را در وقتش نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه کسی از آن ها حق ندارد جسارتی بر رئیس جمهور کشور ایران مقتدر داشته باشد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در مرزهای خود از دست پروده های مکتب سردار دل ها، «فراوان» دارد.

نیروهای طالبان از متانت مرزداران غیور ایران سوء برداشت نکنند

وحیدی با اشاره به اطلاعیه طالبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور کشورمان درباره حق‌آبه هیرمند، گفت: اظهارات طالبان در حالی است که سازمان فضایی ایران اعلام کرده با استفاده از ماهواره خیام، رودخانه هیرمند را پایش کرده است. تصاویر ماهواره ای نیز نشان می دهد که حکومت افغانستان در برخی نقاط با انحراف مسیر آب و ایجاد بندهای متعدد، مانع رسیدن آب به ایران شده است.

این نماینده مجلس به خشکسالی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: آمارها بیانگر کاهش بی سابقه بارندگی در نقاط مختلف کشور است و باید کارگروه ویژه مقابله با تنش آبی، فعال باشد.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: احتمال می رود که خشکسالی بیش از سال های دیگر بر نقاط مختلف کشور تاثیرگذار باشد و باید برای کنترل چالش های این پدیده برنامه ریزی شود.