ایران قوی به نفع تمام کشورهای منطقه و حتی غرب است

اقبال شاکری ، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد چگونگی ایجاد و تقویت عزت در دیپلماسی بیان کرد: مسئولان دستگاه‌های خارجی کشور نهادهای مختلفی هستند و هر کدام یک حوزه‌ای را پیگیری می‌کنند اما مدیریت عمومی آن‌ها با وزارت امورخارجه است.

وی افزود: جمع‌بندی و اتفاقاتی که اخیرا در منطقه رخ داده است نشان می‌دهد که خروجی دیپلماسی کشور ما مثبت و همراه با عزت و مصلحت و حکمت است. علتش هم به دلیل حوادثی است که اخیرا در کشورهای منطقه رخ داده است.

شاکری یادآور شد که برخی از کشورهای منطقه درحالی که چهارنعل به سمت اسرائیل می‌رفتند اکنون چهارنعل به سمت ایران می‌آیند و این نشان می‌دهد مسیری را که ما طی کرده‌ایم، درست بوده و این مقاومت در مقابل آن‌ها جواب داده است.

او ادامه داد: مسئله دوم این است؛ با مصلحتی که برای کشور تشخیص می‌دهیم و گفتگوهایی که از موضع اقتدار انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که ایران قوی و قدرتمند به نفع تمام کشورهای منطقه و حتی غرب است. این نتیجه‌گیری برخلاف تفکر نظام سلطه است. آمریکا و هم پیمانانشان قصد دارند ایران هراسی را گسترش دهند و از ایران قدرتمند تصویرسازی منفی کنند.

نماینده مردم تهران درمجلس خاطرنشان کرد: اما اکنون متوجه شده‌اند ایران قوی در منطقه باعث امنیت بیشتر منطقه، افزایش مبادلات اقتصادی و آرامش خواهد شد. لذا در این زمینه بسیار قوی شده‌ایم که نشان از پیشروی در حوزه دیپلماسی است.

شاکری گفت: آخرین نکته نیز این است که ما هرچقدر اتصالات خودمان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی و ورزشی با کشورهای دیگر ازجمله کشورهای منطقه بیشتر کنیم شبیه به این است که امنیت خودمان را به دیگران گره زده‌ایم و اگر کسی بخواهد به مسائل امنیتی ایران ورود کند ارتباطات ما از بین می‌رود.

وی افزود: بنابراین به نظر می‌رسد مسیری که در پیش رفته‌ایم قابل قبول است. دیگر نکته‌ای از فرمایشات رهبری که باید به آن توجه کنیم حضور مستمر در کشورهایی است که روابط ما با آن‌ها توسعه یافته است و درحال گسترش است.

ایران قوی به نفع تمام کشورهای منطقه و حتی غرب است

شاکری در انتها خاطرنشان کرد: برخی مواقع زمانی که مشکلات را از پیش پا بر می‌داریم و با رفع آن‌ها با کشورها ارتباط برقرار می‌کنیم در ادامه ممکن است دچار مشکل شویم. لذا باید برای تداوم ارتباطات خارجی، بدنه بخش خصوصی را فعال کنیم تا بتوانیم حضور قدرتمندانه در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی را تقویت کنیم و این تضمین ارتباط بلندمدت باشد.