آزادی اسدی بیانگر اقتدار ایران در برابر کشورهای غربی بود

  عباس مقتدایی نائب رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به  اقدامات دستگاه دیپلماسی کشورمان در آزادی اسدالله اسدی ، گفت: جمهوری اسلامی ایران با آزادی آقای اسدی در حقیقت دیدگاه‌های خود را به سلطه‌گران و قدرت‌های بیرون از منطقه دیکته کرد.
وی با بیان اینکه آزادی عزتمندانه آقای اسدی به عنوان یک دیپلمات ایرانی ، بیانگر اقتدار ایران در برابر کشورهای غربی بود، تاکید کرد: قدرت‌های غربی باید به این نکته توجه کنند که رویکرد ایران حمایت و حراست از اتباع و دیپلمات‌های ایرانی است و مقتدرانه از کسانی که مرتبط با ایران هستند حمایت خواهد کرد. 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای غربی بارها قدرت ایران را مورد سنجش قرار داده‌‌اند و هر بار نیز برای آنها اثبات شده است که ایران کشوری نیست که با فشار سیاسی یا تحریم از مواضع بحق خود عقب‌نشینی کند.

آزادی اسدی بیانگر اقتدار ایران در برابر کشورهای غربی بود

مقتدایی تاکید کرد: اروپا در نتیجه نابخردی و عدم درک عمیق از وضعیت ایران یکی از اصلی‌ترین شکست خوردگان در منطقه است، بویژه اینکه در یک سال اخیر شاهد بودیم  منافع اروپایی‌ها در عمل فدای منافع آمریکا شد، به طوری‌ که جایگاه  آلمان، انگلیس و فرانسه امروز در منطقه به شدت متزلزل شده  و این کشورها اسیر سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا  در منطقه شده‌اند.