آزادسازی منابع بلوکه شده ایران این بار مانند دفعات پیشین نخواهد بود/ تقویت تعامل با کشورهای متحد منجر به آزادسازی منابع بلوکه شده ایران خواهد شد

محمدرضا دشتی اردکانی ، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز ضمن اشاره به امکان دسترسی سریع به ۶.۷ میلیارد دلار منابع بلوکه شده در صندوق بین‌المللی پول بیان کرد: با توجه به اهداف سیاست خارجی و عملکرد دولت در زمینه دیپلماسی که مبتنی بر ارتباط با کشورهای مختلف خارجی به جز رژیم اسرائیل است، گشایش‌های اقتصادی برای ما رخ خواهد داد.

وی افزود: اکنون به دلیل تقویت ارتباطات و تعاملات با کشورهای دوست و متحد به ویژه کشورهای منطقه پیش‌بینی می‌شود که این بار آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان اتفاق بیفتد و مانند سایر دفعات پیشین نباشد.

دشتی اردکانی ادامه داد: با آزادسازی منابع بلوکه شده که حدود ۷ میلیارد دلار است، می‌توان ناترازی بودجه را برطرف کرد. دولت باید با استفاده بهینه خلا‌های زیرساختی فعلی را تا حدودی برطرف کند.

این عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: از طرفی با توجه به اینکه بنده سابقه عضویت در صندوق ذخیره ارزی یا همان صندوق توسعه ملی را دارم معتقد هستم منابعی که از صندوق بین‌المللی پول وارد کشورمان می‌شود باید به سرعت به صندوق توسعه ملی تزریق گردد و دولت نباسد تعللی در این راستا داشته باشد.

آزادسازی منابع بلوکه شده ایران این بار مانند دفعات پیشین نخواهد بود/ تقویت تعامل با کشورهای متحد منجر به آزادسازی منابع بلوکه شده ایران خواهد شد

او افزود: با انتقال این منابع به صندوق توسعه ملی می‌‌توانیم طرح‌های مغفول مانده و اقتصادی که نیازمند بودجه است مانند حمل و نقل را اجرایی کنیم و به همین منظور  باید صنوق توسعه ملی از نظر مالی تقویت شود.

با تقویت صندوق توسعه ملی است که زیرساخت‌هایی که نیازمند اجرایی شدن طرح‌های فوری اقتصادی هستند، سیراب خواهند شد و اقتصاد پویا و محکم می‌شود.

دشتی اردکاتی درانتها خاطرنشان کرد: مدیریت و کنترل دو اصلی هستند که این روزها بیش از پیش باید به آن‌ها توجه شود. بعد از آزاد شدن ۶.۷ میلیارد دلار بلوکه شده کشورمان نیز دولت باید بتواند بهترین تصمیم را برای مدیریت این منابع که سرمایه‌ و حق تمام ملت است بگیرد.