حجاب و عفاف مساله ای امنیتی برای کشور است

خانم حاج حسینی در نخستین همایش مردمی ۵ هزار نفره مطالبه گری عفاف و حجاب گفت: وقتی کشور در بدترین شرایط خود در ابتدای انقلاب قرار داشت و گروههای تروریستی در جای جای کشور توطئه می کردند، در این اوضاع بهم ریخته که در اوج ناپایداری امنیتی بودیم حضرت امام موضع خود درباره حجاب و الزامات آن را بیان کردند که نشان از جسارت و عدم عقب نشینی ایشان از اصول اساسی اسلام دارد.

این مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل اجتماعی افزود: در شرایطی که هزاران نفر برای یک هفته به خیابان امدند تا امام از موضع حجاب بازگردد ایشان تاکید کرد که حکم همان بود که گفته شد. 

وی ادامه داد: در سال ۹۷ فعالان مردمی عفاف و حجاب توفیق حضور در محضر مقام معظم رهبری را داشتند که ایشان فرمودند اقدام امام در حوزه حجاب حکیمانه بود و اگر آن روزگار امام عقب می نشستند ما جوانانی برای حضور در جنگ و پیروزی جنگ نداشتیم. 

خانم حاج حسینی گفت: امروز مسئولان باید بدانند که توهم دوقطبی در جامعه ایجاد شده و نباید به این توهم تکیه کنند، اجرای قانون حجاب واجب قانونی و شرعی است و ما زنان و مادران نگرانیم که کانون خانواده با ولنگاری از بین برود و از تفکر بدوی مسئولان نیز نگران هستیم که در لایحه خود نشان دادند اصلا به جنگ پیش رو و ولنگاری توجهی ندارند. 

وی افزود: سالهاست که امریکا و‌ تئوریسین ها به وضوح می گویند که نه جنگ نرم و نه جنگ سرد بلکه با ولنگاری میتوان بزرگترین خسارت را به جامعه ایران و انقلاب بزنند و اصلا توجه مسئولان به این مواضع شفاف امریکایی نیست. امروز عفاف و‌حجاب موضوع فرهنگی نیست و کاملا امنیتی بوده و با امنیت انقلاب و ایران کار دارد که سناریوی دشمنان قسم خورده است چون سناریوی میانمار را برای انقلاب طراحی کردند که اصلا با مواضع مسئولان همخوانی ندارد و ما این را نمی پذیریم. 

وی گفت: حرف ما با مسئولان جمهوری اسلامی این است که اگر دست نجنبانید و با پدیده ولنگاری که دشمن سرمایه گذاری کرده برخورد نکنید، راهکاری برای حفظ نظام اسلامی نخواهید داشت چون حفظ انقلاب برابر بی کم و‌کاست حفظ حجاب و عفت اسلامی است. اگر جامعه از مسیر عفاف و حجاب سقوط کند جامعه دیگر هیچ رکن انقلابی را نخواهد  پذیرفت.

وی با اشاره به لایحه مجلس در مورد حجاب و عفاف افزود: لایحه مربوط به مسایل اجتماعی است که خیلی مسئله عفاف و حجاب را به صورت سطحی دیده است. بر اساس این لایحه یک فرد برهنه این فرصت را دارد برای ۱۰۰ روز در خیابان ها بگردد تا قانون برای او اجرا شود. 

وی گفت: از یکسو با جرمی از سوی سرشبکه ها و هدایت کنندگان ولنگاری مواجه هستیم که در قوه قضاییه به آن پرداخته می شود. ولی با عمده مردمی هم مواجه هستیم که از سر جهل و نااگاهی وارد دام ولنگاری می شوند و قوه قضاییه توان برخورد قضایی با این تعداد را ندارد و ما نباید بار اضافه برای قوه قضاییه باشیم. 

حاج حسینی گفت: این لایحه در تعارض کامل با اهداف انقلاب و سخنان و خط فکری امام و به طور ماهوی در برابر مشی مشخص انقلاب قرار دارد. 

وی با انتقاد از میزان جریمه ولنگاری در لایحه دولت اظهار داشت: ایا ما تا الان شاهد ورود پولهای کثیف برای ولنگاری نبودیم؟پس اینگونه جریمه های نقدی تکرار تجربه ای بیهوده است که ناشی از تسامح و تساهل است. مگر کشور شورای امنیت ملی ندارد که به  تساهل مسئولان بپردازد. شورای امنیت ملی که در موضوع کرونا پای جان و امنیت مردم ایستاد چرا امروز برای موضوع حجاب وارد نمی شود.

وی افزود: در تابستان پیش رو با این حجم از ولنگاری فرصتی برای اجرای لایحه عفاف و‌حجاب با چنین الگوهایی نداریم. مسئولان باید بدانند که چنین شیوه ای مناسب برای نظام و نظامی نخواهد بود که مسئولان بخواهند برگردند و جامعه را اصلاح کنند. 

ما از مسئولان می خواهیم که با قدرت علاوه بر برخورد قانونی با سرشبکه های ولنگاری، به طور سیستمی به پلیس این اجازه را بدهند که مقابله در تمامی اماکن عمومی و مراحل برخورد خود از جمله عابرین پیاده و مسئولان اماکن تجاری و اصناف با اجرای محرومیت برخورداری از خدمات به سرعت اعمال بشود.