مجلس نسبت به دوره‌های قبلی عملکرد بهتری داشته است

ابوالفضل ابوترابی ، نماینده مردم نجف‌آباد و عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با بیان اینکه مجلس همواره تلاس کرده تعامل با دولت را حفظ کند تاکید کرد: مجلس یازدهم از همان ابتدای به کار تمام تلاش خود را کرد تا تعامل خوبی با دولت داشته باشد و در خلل این تعامل و همکاری، امور کشور را پیش ببرد.

 

وی افزود: در دیداری هم که نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب داشتند ایشان با توجه به اینکه اشراف بسیار خوبی به واسطه گزارشاتی که از دستگاه‌های مختلف به دستشان می‌رسد و در سخنانشان از چندین مرجع و دستگاه، افراد حقیقی و شخصیت‌های حقوقی و نهادهای دولتی و غیردولتی گزارش می‌گیرند، راجع به یک موضوع خاص به صورت دقیق صحبت می‌کنند و درمورد مجلس نیز کاملا به امور مشرف بودند.

 

ابوترابی گفت: لذا گزارشات ایشان درمورد عملکرد مجلس و دولت کاملا دقیق است و به مسائل واقف هستند. ایشان در بیاناتشان به لزوم تعامل مجلس و دولت اشاره کردند. چه بسا که رهبر بارها به اهمیت همکاری و تعامل قوا اشاره فرموده‌ و تاکید کرده‌اند که این روزها باید تعامل بین قوا بیش از پیش باشد.

این عضو کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس اظهارداشت: مجلس یازدهم در یکسال گذشته تمام تلاش خودش را کرد تا تعاملاتش را با دولت حفظ کند و افزایش دهد. با این وجود نمایندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا به رهنمودهای رهبر انقلاب عمل کننو طبق نقشه راه مشخص شده یکسال باقی مانده مجلس را به پایان برسانند.

او بیان کرد: البته که رهبر فرزانه انقلاب همواره به تعامل تمام دستگاه‌ها با دولت تاکید فرموده‌اند و باتوجه به اینکه من سه دوره در مجلس حضور داشته‌ام خاطرم هست که ایشان همواره تعامل را نقطه قوت نظام می‌دانستند.

مجلس نسبت به دوره‌های قبلی عملکرد بهتری داشته است

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اکنون دولت وسط میدان اجرایی است، بار سنگین روی دوشش است و باید مشکلات را رفع کند. لذا لازم است که همواره به دولت کمک کنیم و مجلس نیز در این راستا ضمن نظارت و بررسی لوایح پیشنهادی دولت با آن‌ها همراهی می‌کند. هرچند استفاده از ابزارهای نظارتی نیز جزء وظایف قوه مقننه است.

ابوترابی در انتها گفت: باتوجه به اینکه مجلس یازدهم طبق فرمایش رهبری به نسبت مجالس دیگر، اقدامات و عملکرد بهتری داشته است باید تلاش کنیم تا اموری که بر زمین مانده‌اند حل و فصل شوند تا صفت انقلابی بودن که امید و افتخاری برای مجلس بود، حفظ شود.