واکنش آمریکا به گزارش رسانه صهیونیستی در مورد توافق با ایران

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در واشنگتن در پاسخ به سوالی در مورد گزارش روزنامه هاآرتص مبنی بر نزدیک بودن توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا تلاش کرد از پاسخ دادن مستقیم به این سوال صرف نظر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، پاتل در ادامه گفت: به شایعات و مکالمات دیپلماتیک افشا شده که می‌توانند اشتباه و گمراه‌کننده باشند، پاسخ نمی‌دهم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: من، وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرده ایم که واشنگتن متعهد به جلوگیری همیشگی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و ما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف به صورت قابل تایید و دائمی است. ما همچنین اعلام کرده ایم که هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نکرده ایم.

پاتل در پاسخ به سوال دیگری در خصوص گزارش اخیر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت: این گزارش اعلام کرد که ایران درحال گسترش برنامه هسته‌ای خود است به شکلی که هیچ هدف غیرنظامی ندارد.

واکنش آمریکا به گزارش رسانه صهیونیستی در مورد توافق با ایران

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما معتقدیم آژانس اتمی تلاش گسترده‌ای برای گفتگو با ایران در خصوص این مسایل باقی مانده در خصوص پادمان‌ها و تعهدات انجام داده است و ما خوشحالیم که ایران و آژانس در خصوص افزایش بازرسی‌ها در تاسیسات غنی سازی ایران به توافق رسیده اند.

وی مدعی شد، با این حال همکاری از سوی ایران به شکل قابل توجهی وجود ندارد و به خصوص انتظارات شورای حکام آژانس را که در ماه نوامبر اعلام شد، برآورده نمی‌کند؛ بنابراین ما همچنان از ایران می‌خواهیم تا با آژانس همکاری کند و به تعهدات خود بر اساس توافقات با آژانس عمل کند.