اقدام جدید کاخ سفید برای ادامه جنگ ترکیبی علیه ایران

دولت آمریکا در راستای سیاست خود برای حفظ جنگ ترکیبی علیه ایران امروز جمعه بار دیگر با مانور دادن بر روی ادعاهای ارسال پهپاد از ایران به روسیه در جهت حفظ فضای ایران‌هراسانه تلاش کرده است.

 

امروز جمعه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک گزارش اطلاعاتی مدعی شده پهپادهایی که روسیه از آنها در جنگ استفاده می‌کند در ایران ساخته می‌شوند و از طریق دریای خزر برای روسیه ارسال شده و سپس به دو پایگاه هوایی منتقل می‌شوند.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید به پولیتیکو گفت: «در اینجا با یک شراکت تمام‌عیار مواجهیم که برای اوکراین، همسایه‌های ایران و جامعه بین‌المللی مضر است. به استفاده از تمامی ابزارهایی که در اختیار داریم برای افشا کردن و مختل کردن این فعالیت ها اده خواهیم داد.»

اوکراین و متحدان غربی این کشور در ماه‌های گذشته ایران را به ارسال پهپاد برای روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده‌اند.

اقدام جدید کاخ سفید برای ادامه جنگ ترکیبی علیه ایران

جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر بی‌طرفی خود در این جنگ این ادعاها را تکذیب کرده است. با وجود این، آمریکا ضمن تکرار ادعاها تا کنون چندین دور تحریم در ارتباط با برنامه پهپادی ایران وضع کرده است.

این تحریم‌ها بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» است که در دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  همانند دولت دونالد ترامپ ادامه یافته است.