قدرت دفاعی ایران باید هر روز افزایش یابد

شهریار حیدری ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد موشک مانور پذیر هایپرسونیک فتاح بیان کرد: موشکی که توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران آزمایش شد یک سلاح و موشک راهبردی است و از سلاح‌های دیگر متفاوت است.

وی افزود: این موشک راهدار گریز است و به صورت مستقیم هدف‌گیری می‌کند. قابل کنترل است و قدرت نقطه‌زنی و رادار گریزی دارد آن هم بدون اینکه مورد رصد و ردیابی موشک‌ها قرار بگیرد، عمل خواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ما همواره در طول تاریخ تحت آماج حملات دشمنان بوده‌ایم و حتی یک مرور سطحی و کند و کاش تارییخی اهمیت تقویت قدرت دفاعی را مشخص می‌کند.

حیدری گفت: ضمن اینکه توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران همواره باید با سلاح‌های جدیدتر و به روزتر تقویت شود، قطع به یقین این موشک و تقویت قدرت موشکی ما از الزامات است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: کارکرد دفاعی ایران با سایر کشورها عدم وابستگی به تکنولوژی خارجی است. تمام این تکنولوژی نتیجه دستاوردهای دانشمندان ایرانی در سپاه و ارتش است و امروز دیگر تمام قدرت‌های دنیا پذیرفته‌اند که جمهوری اسلامی یک کشور قدرتمند در نظام بین‌الملل و تحولات منطقه‌ای و همچنین موثر بر امنیت منطقه‌ای و جهانی است.

قدرت دفاعی ایران باید هر روز افزایش یابد

او خاطرنشان کرد: تمام اهداف و آمال ایران تقویت توان دفاعی و حفظ تمامی ارضی، افزایش قدرت دفاعی برای دفاع از کشور است و همچنین در صورت لزوم باید بتواند برای دفاع از کشورهای منطقه حاضر باشد. همچنین ایران باید آماده رزمایش مشترک با کشورهایی باشد که درخواست رزمایش دارند.

حیدری گفت: لذا هدف جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت و افزایش قدرت دفاعی است و درهمین راستا این موشک تولید و آزمایش گردید و خدا را شاکر هستیم که آزمایش این موشک به خوبی انجام شد. ما از تمام دست اندرکارانی که این کار بسیار با عظمت و مهم را برای نظام رقم زدند.