وزیر جدید صمت جلوی مافیای خودرو بایستد

حجت الله فیروزی ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد بررسی وزیر جدید صمت بیان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته درگیر بررسی برنامه‌ها و نظرات وزیر پیشنهادی صمت ازسوی دولت بود که امروز در مجلس رای اعتماد گرفت.

وی افزود: در همین راستا برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون صنایع رای آورد و با رای اعتمادی که از مجلس گرفته است امیدوار هستیم وضعیت نا به سامان صنعت کشور بهبود یابد.

فیروزی بیان کرد: ظرفیت‌های بالقوه کشورمان در بخش‌های صنعت و معادن به‌قدری زیاد است که نیازمند یک مدیریت همه جانبه هستیم و همین امر ما را نگران می‌کند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بنابراین وزیر صمت جدید، باید توانایی کنترل کردن امور مختلف در بخش‌های مختلف را داشته باشد. این وزارت بسیار گسترده است و باید تمام بخش‌هایش مدیریت شود.

او ادامه داد: وزارت صمت یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور است و بخش اعظمی از اقتصاد به آن گره خورده است. از صنایع مختلف گرفته تا معادن و حتی تجارت و کشاورزی. به همین دلیل وزیر باید چشم‌انداز روشنی از وظایفش داشته باشد تا هیچ بخشی مغفول نماند.

وزیر جدید صمت جلوی مافیای خودرو بایستد

فیروزی با اشاره به لزوم مدیریت صنعت خودرو و ایستادگی در برابر مافیای این صنعت اظهارداشت: وزیر فعلی صنعت باید قدرت ایستادگی در برابر مافیای صنعت خودرو را داشته باشد و بتواند تحول ایجاد کند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس درانتها خاطرنشان کرد: هرچند در جلسه بررسی برنامه‌های وزیر آینده در کمیسیون صنایع، با مواضع و رویکرد او آشنا شدیم. وزیر جدید صمت موافق رقابتی کردن بازار خودروست و این خودش می‌تواند نشانه‌ای از تغییر باشد.