واکنش مهمانپرست به اعمال تحریم واردات نفت و فرآورده های نفتی

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا وي افزود : آنها در قبال اين اقدام غير مسئولانه خود بايد پاسخگوي سياست ها و مواضعي باشند كه بر بحران اقتصادي دنيا تاثير گذار خواهد بود . چرا كه امنيت عرضه ، بخش تفكيك ناپذيري از امنيت بازار جهاني انرژي است .

سخنگوی وزارت امورخارجه تحریم های یکجانبه آمریکا و اروپا را فاقد مشروعیت و مغایر قوانین بین المللی از جمله اصول تجارت آزاد دانست و افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا علاوه بر پیامدهای سیاسی و دیپلماتیک این اقدام، باید آماده رویارویی با مشکلاتی چون تشدید بحران مالی و اقتصادی و گسترش اعتراض های اجتماعی باشند.

وی تصریح کرد: این اقدام نشان داد که آنها نه تنها روندی سازنده را در رابطه با کشورمان دنبال نمی کنند، بلکه به دنبال تنش آفرینی هستند و این اقدام غیر سازنده در شرایطی است که در روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵ تاکید بر اعتماد سازی دو طرفه است. ۱

مهمانپرست بار دیگر رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر(سلاح هسته ای برای هیچ کس، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای همه) را مورد تاکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم پیمان منع تکثیر، در همه محافل و سازمان های بین المللی از این رویکرد دفاع خواهد کرد و در احقاق حقوق هسته ای خود مصمم است.

وي افزود : مردم ايران در برابر سياست فشار و تهديد نه تنها عقب نمي نشيند ، بلكه تحريم ها موجب انسجام مردم در برابر دشمنان و تقويت خود كفايي خواهد شد .