دعوت وزیر خارجه پاکستان از امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، عصر شنبه(۲۷ خرداد) در دیدار «اسد مجیدخان »قائم‌مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان با وی، ضمن اشاره به تاریخچه روابط ایران و پاکستان و اشتراکات موجود در مناسبات، سطح فعلی روابط را خوب و رو به توسعه دانست و بر بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های موجود در روابط از سوی دو کشور تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه ویژه پاکستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی و سطح فعلی همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در توسعه مناسبات با پاکستان ندارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ملاقات اخیر رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر پاکستان در مراسم افتتاح پروژه‌های مرزی در استان سیستان و بلوچستان، پاکستان را یکی از حلقه‌های مهم سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران دانست. 

دعوت وزیر خارجه پاکستان از امیرعبداللهیان

قائم‌مقام وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی پاکستان نیز با ابلاغ سلام‌های وزیر امور خارجه پاکستان به وزیر امور خارجه کشورمان، گزارشی از مباحثات مطرح‌شده در خلال دوازدهمین دور گفت‌وگوهای مشورتی سیاسی ارائه و این گفت‌وگوها را برای گسترش روابط دو کشور راهبردی دانست و بر اهمیت توسعه روابط با جمهور اسلامی ایران تاکید کرد.

قائم‌مقام وزیر خارجه پاکستان در این دیدار دعوت بلال بوتو برای دیدار وزیر امور خارجه کشورمان از پاکستان را تسلیم کرد.